המתכון הסודי להצלחה בבית הספר: ללמד פחות, ללמוד יותר

בשעה שברוב העולם המפותח המרדף אחר ציונים, הישגים והצלחה במבחנים השוואתיים רק מחריף, סינגפור - שהתלמידים במערכת החינוך שלה מדורגים בעקביות בין המצטיינים בעולם - פועלת כבר כמה שנים בדיוק בכיוון ההפוך, ומנסה למתן את המרוץ, או לפחות לקחת אותו למקום אחר.

בשנת 2004 ראש ממשלת סינגפור קרא למורים ללמד פחות, כדי שהסטודנטים ילמדו יותר. היתה זו תחילתו של מסע רב שנים שבו ניסו הסינגפורים להגמיש את מערכת החינוך שלהם ולטפח בה יצירתיות וחדשנות.

למעשה, שורשיה של הרפורמה ב–1997. כבר אז טענו רבים שמערכת החינוך של סינגפור מטפחת צייתנות ופחד מנטילת סיכונים. משום כך החלה סינגפור לממש באותה שנה חזון ממשלתי בשם "בתי ספר חושבים, אומה לומדת", שדגל במערכת חינוך שתקנה כישורי חשיבה יוצרת, תשוקה מתמדת ללמידה ומחויבות לאומית בקרב הצעירים - במקום להתמקד רק ביעילות ובתוצאות.

ב–2004 החזון התגלגל לרפורמת Teach Less ,Learn More‏ ( TLLM), שנועדה לשנות באופן יסודי את טבעו של החינוך בסינגפור. המניע לביצוע הרפורמה היה החשש שלמרות הציונים הגבוהים, התלמידים בסינגפור לא אוהבים ללמוד, ולא יצליחו לגדול להיות יזמים ומנהלים שיכולים לקדם את סינגפור בתחרות הגלובלית.

הבסיס התיאורטי לרפורמה הוא התהייה מדוע מורים מלמדים, מה הם מלמדים ואיך הם מלמדים. מנהיגי סינגפור החליטו שהם לא רוצים תלמידים פסיביים שפועלים רק כדי להשיג תוצאות בבחינות. כחלק מהרפורמה שונו תוכניות הלימודים, מבחני ההערכה ושיטות ההוראה בכיתות. מספר שעות הלימוד צומצם, כדי להעניק למורים זמן לפתח שיטות לימוד חדשות ולהפחית את העומס על התלמידים.

לסקירה בעיתון דה-מרקר, "הארץ"

ראה גם :

קהילות של למידה מקצועית ובתי ספר בסינגפור: התפתחות מקצועית של מורים ומנהיגות בית ספרית במערכת היררכית אסייתית

מצב המורים במדינות OECD : בסינגפור מזהים כישרון הוראה ומטפחים אותו, במקום להשאירו ליד המקרה

החזון החינוכי של סינגפור: תלמד פחות תכנים בכיתה (מורים)- ותאפשר לתלמידים ללמוד יותר לעומק Teach Less, Learn More

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya