המשמעות של הבנת הנשמע בהוראת השפה האנגלית

Gilakjani, Abbas Pourhosein; Sabouri, Narjes Banou. The Significance of Listening Comprehension in English Language Teaching. Theory & Practice in Language Studies , 2016, Vol. 6 Issue 8, p1670-1677

האזנה היא מיומנות שפה משמעותית לפיתוח בלמידת שפה שנייה (second language learning). למרות חשיבותה, לומדי השפה מתייחסים להאזנה כמיומנות השפה הקשה ביותר ללימוד.

מכיוון שתפקידה של הבנת הנשמע בהוראת שפה הודגש שוב ושוב, מורים רבים אינם מקדישים תשומת לב מספקת לחשיבות שלה בכיתותיהם.

במאמר זה, החוקרים סוקרים מספר סוגיות חשובות הנוגעות להבנת הנשמע כדי לספק בסיס לפיתוח מיומנות האזנה בהוראת השפה האנגלית.

המאמר נפתח בהגדרה של האזנה והבנת הנשמע, דיון קצר בסיבות להאזנה, שבעקבותיו סקירת תהליך הבנת הנשמע, החשיבות של ההאזנה, תפקיד המורים בהבנת הנשמע, ודן באסטרטגיות, בטכניקות, ובמטרות ההאזנה.

סקירת הספרות הצביעה על כך שלומדים יכולים לשפר את הבנת הנשמע שלהם באמצעות עזרתם של מורים, תוך שימוש בחומרים ובפעילויות מתאימים, ותרגול רב.

קישור למאמר המלא באנגלית

ראו גם:

ההשפעה של כתיבת סיכומים על פיתוח מיומנויות קריאה בשפה זרה

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya