המעבר ממחשבים לטאבלטים בבתי הספר : האם מאבדים את המהות ?
ג'יי הורוויץ הביא לתשומת לבנו את ההשלכות של מעבר בתי הספר בארה"ב מהצטיידות מחשבים להצטיידות בטאבלטים. " בתי הספר מתקשים להבין שמכשירי טבלט אינם סתם מחשבים קטנים שאפשר להחזיק בידיים, אלא משהו שונה מאד מהמכשירים שלפני לא יותר מדי שנים הוכנסו למעבדות מחשבים שאליהן גם נשלחו התלמידים. להבדיל מהמחשבים שבמעבדות המחשבים, הטבלטים באמת נועדים לשימוש אישי, ומזמינים התאמה אישית. הבעיה היא שההבדל הזה איננו מנוצל. במקום זה, בתי הספר מצפים שהטבלטים ימלאו את אותו התפקיד שהמחשבים מילאו במשך עשרים השנים" ( ג'יי הורוויץ) .
לסקירה של ג'יי הורוויץ
הקשיים במעבר לטאבלטים בבתי ספר בארה"ב הם רבים ואי הנחת שפוקד אותם בא לידי ביטוי בדיווחים שונים באינטרנט וגם בשיחות עם מורים בחו"ל , להשלמת התמונה ומיקוד הבעיות הקיימות ריכזנו עוד מקורות מידע :
Problems with iPads in Education
The school that swapped its laptops for iPads… and wants to switch back
Critical Mistakes Schools Make With iPads (And How To Correct Them
School iPad Program – not as easy as I thought!
Educators Evaluate Learning Benefits of iPad
School that spent £500,000 giving its pupils iPads admits that HALF are now broken
iPads can’t improve learning without good teaching Pt 1
מאחר וגם בתי הספר בישראל יעברו בסופו של דבר ממחשבים לטאבלטים כדאי ללמוד מקרוב את הבעיות אתם מתמודדים בתי הספר בארה"ב. הבעיה בישראל היא , כמובן , גדולה יותר משום שאין כמעט אפליקציות חינוכיות טובות לאייפד בעברית.
ראה גם :
מחקר: האם טאבלטים משפרים את הישגי התלמידים?
שילוב טאבלטים בלמידה בכיתה : תמונת מצב – פברואר 2013