המיזם "אני 10"


שלומי וגנר

המיזם "אני 10", המספק מענה לתלמידים בכל הגילאים לבעיות במתמטיקה, זכה במקום הראשון בתחרות ליזמות בחינוך. עם יותר מ-3,000 צופים ביום ומאות סרטונים שעלו עד כה לאתר, מאיה קלנר מובילה בהתנדבות קהילת תלמידים, מורים והורים, שמוזמנת ללמוד, לשאול ולהצטיין .

המניע העיקרי שהחל את הפרוייקט המרשים של קלנר היה המבוכה שהיא חשה לאור ציונים המביכים של תלמידי ישראל במבחנים הבינלאומיים בחשבון ומדעים, היה לה ברור שהיא החליטה להרים את הכפפה ולהירתם למען חינוך ילדי ישראל. יחד עם זיהוי הפוטנציאל הטמון ביכולות של האינטרנט היא הקימה אתר למטרה זו. "ילדינו אינם משיגים תוצאות ראויות במבחנים הבינלאומיים במתמטיקה", מסבירה קלנר באתר "אני10". "קיימת מגמת הידרדרות בידע של התלמידים בתחום. כמו כן, קיים פער עצום בחברה הישראלית בין תלמידים, שהוריהם יכולים לקדם אותם במקצועות בהם הם מתקשים בעזרת מורה פרטי, לבין תלמידים שיד הוריהם אינה משגת לשלם עבור עזרה כזו".

באתר "אני10" יכול התלמיד למצוא את הדרך לחומרי הלימוד בלחיצת עכבר. הסרטונים מחולקים לפי החומר הנלמד בכל שכבת גיל (א'-יב') ולפי תתי המקצועות במתמטיקה והנדסה. בכל סרטון ניגשת קלנר לבעיה, שאלה או תרגיל, מסבירה ומציגה את הדרך לפתרון. "אני מפשטת ככל הניתן את החומר הלימודי כדי שהתלמידים יוכלו להבין את מהות הבעיה, הבסיס של השאלה הנשאלת והפתרון המוסבר באופן ברור מתחילתו ועד סופו". הפלטפורמה האינטרנטית מאפשרת גם לשאול שאלות, להשאיר תגובות ולהשתתף בפורומים בהם יכולים התלמידים לשאול ולקבל מענה. כמו כן, ניתן ליצור קשר עם קלנר ולשאול שאלות גם דרך הפייסבוק והטוויטר.

לכתבה המלאה באתר XNET

מורה פרטית חינם

לאתר


    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות
    מה דעתך?
yyya