המורה "המתוקשר" : כיצד מורים חדשים בונים מערכת תמיכה בעזרת רשתות חברתיות וקהילות מעשה בחינוך

 בתקופה שיותר ויותר מורים קשורים לקהילות מתוקשבות ולקהילות מעשה בחינוך הופעתו של הספר "המורה המתוקשר" (The Networked Teacher ) מעידה על התגבשות והתבגרות שלב המעבר מהמורה הבודד למורה הפועל במרחב הרשתי המתוקשב. הספר החדש שנכתב ע"י Dr. Kira J. Baker-Doyle הוא מלאכת מחשבת של ביסוס תאורתי ומתודולוגי של ניתוח והבניית התפתחותו המקצועית של המורים החדשים כחלק מקהילת למידה וקהילת עמיתים שיתופית.

נקודת המוצא למרבית פרקי הספר היא ראיית פעולת המורה ברשתות החברתיות וקהילות העמיתים כחלק מהתפתחותו המקצועית והשבחת ההוראה שלו.

הספר עוסק במקורות התמיכה לעבודתו של המורה במרחב של ביה"ס ומעבר לו , והמרכיב החשוב הם עמיתיו למקצוע בקהילת ביה"ס אבל גם בקהילת המורים הרחבה יותר.

הפרק הרביעי מעמיק את התובנה שלנו ע"י הצגת מהות הפעולה של קהילת עמיתים בית ספרית הנקראת Intentional Professional Network. בפרק השישי מתוארים המאפיינים של השתלבות המורים בקהילה שיתופית מגוונת יותר הנקראת Diverse Professional Allies (DPA), . פרק הפתיחה נכתב ע"י פרופסור Ann Liberman המדגישה את חשיבות תמיכת העמיתים בשלבי התגבשותם של המורים החדשים בביה"ס.

לסקירת הביקורת אודות הספר
The Networked Teacher: How New Teachers Build Social Networks for Professional Support

הביקורת נכתבה ע"י Chinwe Ikpeze

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya