המאפיינים של קורסים אקדמאיים מתוקשבים פתוחים מסוג MOOC

הרצאתו של ג'ורג סימנס על קורסים אקדמאיים מתוקשבים פתוחים רב- שותפים. קורסים אקדמאיים פתוחים רחבי היקף מסוגMOOCS הולכים ונעשים שכיחים יותר בעולם האקדמאי.

בהרצאתו מתייחס ג'ורג' סימנס , אבי תורת הקוניקטיביזים, למאפיינים של סוג קורסים מתוקשבים אלו ולייחודיות שלהם מבחינת יצירת הידע והפצתו. במיוחד מציין ג'ורג' סימנס את הייחודיות של הקורסים המתוקשבים המבוזרים שאינם בנויים בהכרח כל תכנים אלא על תחנות של פעילויות מתוקשבות שצריך הלומד לעבור. הפעילות המתוקשבות מבוזרות לכל אורך ורוחב האינטרנט ולא בפלטפורמה יחידה . בשלבים מתקדמים של הקורס צריך הלומד גם לייצור בעצמו פעילויות מתוקשבות. כל הקורסים הללו מבוססים על למידה מכוונת עצמית , אך יש בהם מרכיב פעיל של אינטראקציות בין הלומדים וניווט ידע אישי או שיתופי .

למצגת
Open Online Courses as New Educative Practice

ראה גם :

לקחים מהשתתפות בקורס מקוון פתוח רב- שותפים –קורס מפר"ש ( דלית לוי , מכללת סמינר הקיבוצים)

מאפיינים : למידה מסוג קוניקטיביזם/קישורנות. למידה מורכבת , ליבה משתנה במהירות, מקורות ידע מגוונים .

בקורס כזה משתתפים לומדים מכל העולם, אשר נחשפים במסגרתו לאוקיינוס של ידע ושל קישורים בין פריטי ידע, ומנווטים בתוכו את דרכם האישית.

למצגת של דלית לוי

לבלוג של דלית לוי

תיאורית ה- Connectivism: תיאורית הידע הדינאמי המקושר בין אנשים

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya