המאפיינים של המרצה החדשן בתחום ההוראה המקוונת

דרך הבלוג של ג'יי הורוויץ הגענו למאמרון מעניין של ליסה ליין. ליין מלמדת היסטוריה במכללה בדרום קליפורניה. בנוסף להוראת ההיסטוריה היא גם מנחה מרצים בשימוש בתקשוב בעבודתם. יש לה ניסיון רב בהוראה בקורסים מקוונים ובשילוב התקשוב בתהליכי למידה באופן כללי. המאמרון החדש שלה מכיל רשימה של תכונות שבעיניה מאפיינים את המרצה החדשן בתחום ההוראה המקוונת. היא מונה, למשל, פתיחות – הנכונות לשתף אחרים בניסיונות, הבנה של היסודות התיאורטיים של הלמידה המקוונת, השתתפות בגופים מקצועיים שעוסקים בתקשוב, ועוד. הנקודה האחרונה שלה אולי המעניינת ביותר: תובנה של המרצה כי הוראה מקוונת היא תחום דעת בפני עצמו.

אחרי שהיא מונה את התכונות הרצויות ליין מוסיפה רשימה נגדית – תכונות שבעיניה מעידות על העדר של יוזמה חדשנית. באופן כללי מדובר בתכונות שמצביעות על התייחסות ללמידה מקוונת כלא יותר מאשר שימוש בנאלי בסביבת LMS.

קישור למאמרון של ליסה ליין

Qualities of innnovation in online instructors

קישור למאמרון של ג'יי הורוויץ

ראה גם:
שינוי פרדיגמת ההוראה בתקשוב של מרצים בעקבות מיזם מכללתי


החשיבות של להיות אדם : נוכחות רגשית של מרצים בקורסים מתוקשבים

ראה גם :
הוראה של מורי –מורים המלמדים מרחוק

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya