הכשרת מורים תוך שימוש ב-TPACK כאשר מוגדרת הנאמנות לטיפול

מאת: B Bos


Bos, B. (2011). Teachers Preparation Using TPACK When Fidelity of Treatment is Defined. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 11(2), 167-183. AACE.


בתחומי הכשרת המורים בעולם הולכת ומתפתחת ההכשרה הלוקחת בחשבון את התפיסה המשולבת technology, pedagogy, and content knowledge (TPACK) המחוללת אצל פרחי ההוראה מודעות קוגניטיבית גבוהה יותר לשילוב יישומי המחשב בהוראה.
כדי לחקור את ההשפעה של הוראה בעזרת התפיסה המשולבת technology, pedagogy, and content knowledge (TPACK), מורים התבקשו ליישם נאמנות פדגוגית, מתמטית וקוגניטיבית לטכנולוגיה שבה השתמשו ביחידה ההוראה שהם מתכננים.

התוצאות הראשוניות הראו שאצל המורים נוצרו קונפליקטים לגבי הגישה הקונספטואלית של שימוש בטכנולוגיה. באמצעות הבהרה והגדרה של הפדגוגיה, המתמטיקה והנאמנות הקוגניטיבית בתוך המסגרת של TPACK, המורים הפכו מודעים יותר בשימוש הלא ראוי בטכנולוגיה לצורך הוראה, לתכונות של טכנולוגיה שמובילות לפיתוח קונספטואלי, ולשילוב של טכנולוגיה ביחידות ההוראה.
ה-TPACK יוצר מודל המבוסס על מחקר, על-ידי הוספת המאפיינים המכשירים הדרושים כדי למקסם את הפוטנציאל של הטכנולוגיה בכיתה. מטרת המחקר היא להתבונן במבני הידע של ה-TPACK ולבחון אותם בתכנון יחידות ההוראה.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראה גם :

מדידת ה TPACK בהכשרת מורים: סקירה של השיטות והכלים העכשוויים

עוד על התפתחות המודל הפדגוגי המשולב Technological Pedagogical Content Knowledge

התפתחות הידע הפדגוגי המשולב של מורים משלבי מחשב בהוראה

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya