הכשרת המורים ותוצאותיה : מיפוי הגורמים השונים המשפיעים על איכות המורים .

Cochran-Smith, M., Cannady, M., McEachern, K. P., Mitchell, K., Piazza, P., Power, C., & Ryan, A. (2012). Teachers' education and outcomes: Mapping the research terrain. Teachers College Record, 114(10),

הסוגיות של איכות המורים והדרכים להשגתם ממשיכות לעורר ויכוחים במערכות החינוך בעולם בכלל ובארה"ב בפרט. לאור זאת, מטרת המאמר היא להציע ניתוח קונספטואלי של ממצאי מחקר אמפיריים על הסוגיות השונות מבחינת הכשרת המורים המשפיעות על איכות המורים. מה הם הממצאים המחקרים האמפיריים בין מרכיבי הכשרת המורים ואיכות המורים כפי שנמצאו בסקירת מחקרים שונים. סקירת המחקרים מתייחסת בעיקר למחקרים אמפיריים שהתפרסמו בארה"ב מאז שנת 1998.

שישה ז'אנרים שימושו כעדשות למיקוד ומיון ממצאי המחקר: סוגי הסמכת המורים בארה"ב והמתאמים שלהם מבחינת איכות כוח ההוראה, הרקע החינוכי של המורים והשפעתו על השתלבותם של המורים בבתי הספר. מסלולי הכניסה להוראה והשפעתם על איכות המורים, תכניות ההכשרה השונות ובוגרי התכניות, השלבים הראשונים של ההוראה והמורים המתחילים. מחזור החיים של המורים והאמונות הפדגוגיות שעיצבו את תפיסותיהם. לסיכום, סבורים החוקרים, כי מספר המחקרים המוכיחים קשר ישיר בין הכשרת המורים ואיכות ההוראה של המורים הוא עדיין נמוך יחסית ולכן בגיבוש מדיניות לשיפור איכות ההוראה יש לקחת בחשבון את כל ששת הז'אנרים הנסקרים במאמר .

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya