הכשרת המורה להוראה ותווך: לקראת גישה דואלית בחינוך

הדרך להקניית מיומנויות למידה וחשיבה המכונה "התנסות בלמידה מתווכת"  מתבססת על תיאוריית כשור ההשתנות הקוגניטיבית המבנית, וההתנסות בלמידה מתווכת אותם פיתח פרופסור פוירשטין .  תורת הלמידה המתווכת הינה בעלת חשיבות מרובה בהבהרת תורת כושר ההשתנות הקוגניטיבית המבנית ולה שני תפקידים עיקריים; האחד, תפקיד מסביר, היינו להסביר את האופי המיוחד של האדם כיצור משתנה, זהו הערך המסביר של התיאוריה. התפקיד השני הוא תפקיד יישומי-אפליקטיבי של התיאוריה, המגדירה  את התנאים הדרושים לשם יצירת שינוי.   הלמידה המתווכת מכינה את האדם לתפיסה תהליכית, בכך שהיא יוצרת באדם גמישות המאפשרת לו להינתק מכוח הכבידה המושך אותו לתוכן. המחברים מציינים  במאמר את הצורך להדגיש בהוראה את תהליכי היוצרות המידע מהידע הגולמי, וכן את הדגשת התמונה הכללית המתקבלת מהנתונים והדרך ליצור אותה, על חשבון השינון, החזרה  והדגשת היתר של הפרטים ( ראובן פוירשטיין , רפאל , ש. פוירשטין  ואלכס קוזולין ) .


    לפריט זה התפרסמו 2 תגובות

    מאמר מעניין

    פורסמה ב 02/06/2019 ע״י שלומי

    שלום,רציתי לשאול, האם המאמר פורסם באיזשהו עיתון ואם כן, מהו המקור המדוייק ?כי אני רוצה לתת ציטוט מהמאמר הזה בפרוייקט הגמר שלי לתואר שני וצריכה לציין אותו בביבליאוגרפיה. תודה רבה, אולגה.

    פורסמה ב 04/12/2008 ע״י אולגה אוגונובסקי
    מה דעתך?
yyya