הכיתה המונעת מתוך להט ועניין – ספר חדש בארה"ב

ספר חינוכי חדש שיצא לאור לאחרונה בארה"ב מעורר עניין רב בקרב בתי הספר והמורים שם ומציע להם גישה פדגוגית פעילה להפעלת תלמידים וליצירת סקרנות. הספר שנכתב ע"י  אנ'גלה מאיירס ואיימי סנדוולד מציע הלכה למעשה למורים ליצור קהילות מעשה פעילות בכיתה כדרך הוראה מועדפת בכיתה. המושג בו משתמשות המחברות הוא "מועדון למידה פעיל", כלומר הפיכת הכיתה בה הפעילות של התלמידים מאופיינת בעבודה והתנסות  כסדנה פעילה (בעיקר בבתי ספר תיכוניים). במובן מטאפורי התלמידים הופכים להיות חניכים במועדון הלמידה של המורה ( החניכה או השוליָאוּת- למידה תוך כדי השתתפות במעשיו של  "מאסטר" , במקרה זה המורה בכיתה או תלמיד חונך בקבוצת הלמידה). זו, כמובן, אינה גישה פדגוגית חדשה בחינוך והכרנו אותה בעבר אצל דיוואי , אך הספר הנוכחי מציע לא רק פילוסופיה חינוכית ליצירת קהילות למידה כאלו אלא בעיקר הנחיות מעשיות למורים כיצד להיערך לכך וכיצד ליצור עניין ולהט בקרב התלמידים בכיתה הפעילים "במועדוני הלמידה."
The Passion-Driven
Classroom
A Framework for
Teaching & Learning
Angela Maiers
Amy Sandvold
2011 Eye On Education, Inc.
ראה גם :
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya