"הייתי כמו ציפור בלי כנפיים": חוויות במבט-לאחור של נשים אוטיסטיות בבתי ספר רגילים

מילות מפתח: אוטיזם חינוך מיוחד

Zakai-Mashiach, M. (2022). “I Was like a bird without wings”: Autistic women’s retrospective experiences in general schools. Journal of Autism and Developmental Disorders. https://doi.org/10.1007/s10803-022-05717-6

מחקר זה בחן את עמדותיהן של נשים אוטיסטיות שנכללו בבתי ספר רגילים, יסודיים עד תיכוניים, במטרה להבין את חוויותיהן הייחודיות וללמוד על צרכיהן באותם בתי ספר. תשובותיהן מלמדות על צורך בהעלאת תשומת הלב לדפוסי התנהגויות של אוטיסטיות במחקר ובפרקטיקה. המרואיינות דיווחו כי פעמים רבות בבית הספר היסודי לא הבינו את סביבתן, וכי הסביבה לא הבינה אותן: "כמו חייזר שנחת כאן".  בחטיבת הביניים דווח על כך שהתעלמו מהן: "הרגשתי כמו אוויר". בתיכון היו שדיווחו כי להיות שונה זה לא בהכרח דבר רע. ההשלכה המעשית החשובה ביותר של המחקר היא לערב את הבנות ולהתייעץ איתן בנוגע לכל החלטה הנוגעת להן, בכל בתי הספר: יסודי, חטיבה ותיכון. על התייעצות זו להיעשות ברמה תואמת גיל ורמת תפקוד.

לתקציר באנגלית

לקריאה נוספת: כל סיכומי המאמרים בנושא אוטיזם

 

 

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya