הטמעת טכנולוגיות חדשניות בבתי הספר הטכנולוגיים: הלוח האינטראקטיבי כמנוף לשינוי תרבות הלמידה והדימוי האישי והבית ספרי

ספר כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה 2012 : האדם הלומד בעידן הטכנולוגי (י' עשת-אלקלעי, א' כספי, ס' עדן, נ' גרי, י' יאיר, י' קלמן ,עורכים,)  רעננה: האוניברסיטה הפתוחה, פברואר 2012 .

גילי אלון (עמל), אתי כוכבי (בריינפופ ישראל, המרכז ללימודים אקדמיים ).

העבודה המוצגת מתרכזת באוכלוסיית תלמידים ייחודית של בתי הספר הטכנולוגיים הנמצאים בבעלות התמ"ת ורשת עמל. בתי ספר אלה הינם בעלי מאפיינים ייחודיים של אוכלוסיית תלמידים תת-משיגים, בעלי לקויות למידה מדרגות שונות, שחלקם נפלטו ממערכת החינוך הנורמטיבית עקב בעיות התנהגות. המגמות השכיחות בבתי הספר התעשייתיים הם: מכונאות רכב/ אוטוטרוניקה, מינהל, שיווק והנהלת חשבונות, עיצוב שיער, טכנאות שיניים.

עמל שמה לה למטרה לקדם את הלומדים בהם באמצעות שיפור וטיוב תהליכי ההוראה-למידה וההערכה בהתאם למיומנויות המאה ה 21 , וזאת באמצעות הטמעת כלים טכנולוגיים מתקדמים ולהוציא בוגרים המוכנים להתמודדות בעולם המאה ה 21 ..

 האמצעי הטכנולוגי שנבחר הוא הלוח האינטראקטיבי, המשלב את יכולות המחשב והאינטרנט עם צורכי המורה, מזמן למידה אינטראקטיבית משתפת, מאפשר למורים להכין שיעורים בפורמט דיגיטלי, כדי למשוך את תשומת לבו של התלמיד, ולהתמודד עם סגנונות למידה שונים, ומתוך כך יכול להוות מנוף לשינוי פדגוגי נרחב.

למאמר באוניברסיטה הפתוחה


    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    למה לא משלבים לכול המורים לוחות גרפים
    לשיפור יכולת התקשורת
    בהוראה מרחוק

    פורסמה ב 27/11/2020 ע״י 9
    מה דעתך?
yyya