החבר כמציל באינטרנט – עבודה על דילמה באמצעות הכיסא הריק

 
כתיבה: צוות מדריכות היחידה למניעת התעללות בילדים ובבני נוער.
מבוסס על "הכסא הריק", מאת שוש צימרמן.
רציונל
רשת האינטרנט מספקת בסיס ליצירת קשרים, אשר עשויים להיות בלתי מבוקרים ולחשוף את התלמידים לפגיעה.
ברוב המקרים בהם התלמיד נמצא בסיכון, הדמות אותה הוא ישתף היא מקבוצת הגיל. החבר ששיתפו אותו נמצא בנקודה בה עליו להכריע בין שני ערכים סותרים, לפחות על פי השקפת עולמו: האם "לבגוד" באמונו של החבר שסיפר, לעיתים תוך הפרה מפורשת של הבטחה שנתן, או לשתף מבוגר משמעותי אשר יאפשר לחבר להיחלץ ממצוקתו.
בסדנה זו נדון בדילמה זו, דרך עיסוק בקשר מסוכן אשר נוצר באינטרנט.
מטרות
  • פיתוח היכולת להגיד לעצמי בקול: "חברי נמצא בסיכון"
  • פיתוח המודעות לעובדה כי חוסר שיתוף מבוגר משמעותי משמעו בדרך כלל המשך הפגיעה או המצוקה.
  • פיתוח היכולת לפנות למבוגר משמעותי
  • טיפוח שיח בכיתה בנושא ניהול קשרים באינטרנט, על סכנותיהם. 
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya