הזדמנויות בהוראה ובלמידה בקבוצה הקטנה , הוראה מכוונת לפרט

הזדמנויות בהוראה ובלמידה בקבוצה הקטנה , הוראה מכוונת לפרט , האגף לחינוך יסודי , משרד החינוך, 2008

וידיסלבסקי מלכה

מטרת הסקירה לסייע במימוש האפשרויות שבהוראה-למידה בקבוצה קטנה שבה מתקיימת הוראה-למידה בקבוצה בת 2-5 תלמידים עם המורה. בסקירה מוצגות האפשרויות שהמסגרת מזמנת ואת העקרונות והתהליכים שצריכים להתקיים כדי לממש את היתרונות של המסגרת הקבוצתית הקטנה. הסקירה מציגה את תפקידי המורה בהוראה-למידה בקבוצה הקטנה ובוחנת דרכי הוראה-למידה בקבוצה הקטנה ואת סוגי השיח בה. הסקירה מאירת העיניים משלבת מידע עיוני ותרחישים מהשדה ומציעה שאלות לדיון כנקודת מוצא ללמידה של אנשי ההוראה. הרקע לכתיבת הסקירה הם השינויים בבתי הספר בעקבות רפורמת "אופק חדש". בעקבות רפורמת "אופק חדש" נוספו שעות לימוד רבות לבתי הספר היסודיים. שעות אלו מכונות "השעות הפרטניות" והן מיועדות להוראה-למידה ליחידים או לקבוצות שגודלן אינו עולה על חמישה תלמידים.

 לסקירה המלאה


    לפריט זה התפרסמו 2 תגובות

    אני ממליצה על השיטה הזו כי הלמידה בקבוצות מכיוון שלמידה עם צוותים קטנים מספקת לתלמיד את האפשרות לקבל מידע רב יותר מהמורה, ומורה זה יוכל לזהות גם את נקודות החוזק והחולשה של כל תלמיד.

    פורסמה ב 19/07/2021 ע״י דנה פרינס

    מאמר חשוב לכל מורה, ואני מקווה שהם מיישמים את הכתוב במאמר בבתי הספר, אך בתנאי שהוא עוזר למורה בכל כיתה להצלחת ההוראה.

    פורסמה ב 19/07/2021 ע״י למיס
    מה דעתך?
yyya