הוראת תכנים מורכבים באינטרנט : האילוצים הקיימים ואסטרטגיה מוצעת
מאת: Donna M Sobel
מילות מפתח:
אינטראקציות
אסטרטגיות הוראה
דרכי הוראה
דרכי התמודדות
למידה מקוונת
למידה מרחוק
למידה מתוקשבת
קורס מקוון
קורסים מתוקשבים
תהליכי התמודדות
תכנון הוראה
מקור וקרדיט :
Sobel, Donna M.; Sands, Deanna Iceman; Dunlap, Joanna C. "Teaching Intricate Content Online: It Can Be Done and Done Well , " Action in Teacher Education v. 30 no. 4 (Winter 2009) p. 28-44.
נכון כי יש התרחבות מתמדת ונרחבת בתחומי הקורסים המתוקשבים המוצעים היום באופן מקוון באינטרנט , אך מתברר כי יש גם נטייה של מרצים ואנשי חינוך להימנע מלהעלות לאינטרנט תכנים דיגיטאליים מורכבים או חומרי לימוד בעלי דרגות קושי גבוהות. נוכח אילוצים אלו המונעים לעתים מהמרצים או המורים מלהעביר קורסים מתוקשבים חשובים בתחומי דעת שונים מציע המאמר הנוכחי גישה אחרת לתכנון קורסים מתוקשבים עם חומרי למידה מורכבים. הגישה המוצעת שמה דגש על אינטראקציה משמעותית יותר בין הלומדים לבין תכני הלימוד באינטרנט וגם על אינטראקציה רבה יותר בין הלומדים לבין המרצה/מדריך. כאשר יש בקורס המסוים יותר אינטראקציות בין לומדים ותכנים ובין לומדים ומרצים ניתן להתגבר על מרבית האילוצים המונעים יצירת קורסים מתוקשבים של תחומי דעת מורכבים. נוצרת אז התאמה אישית ממוחשבת טובה יותר של הלומדים למערכת הלמידה באינטרנט . ניתן גם במערך התקשוב המוצע לבדוק באופן שוטף ומתוקשב את מידת ההבנה של הלומדים לגבי תכני הלימוד ולאתר את פערי הידע . הכותבים מסכמים שורה של אסטרטגיות הוראה ולמידה מתוקשבות אשר יכולות להועיל רבות להעברה יעילה יותר באינטרנט של תחומי דעת מורכבים או בעלי דרגות קושי גבוהות יותרׁ( Sobel, Donna M).
עדיין אין תגובות לפריט זה
מאת: Donna M Sobel
מילות מפתח:
אינטראקציות
אסטרטגיות הוראה
דרכי הוראה
דרכי התמודדות
למידה מקוונת
למידה מרחוק
למידה מתוקשבת
קורס מקוון
קורסים מתוקשבים
תהליכי התמודדות
תכנון הוראה
מקור וקרדיט :
Sobel, Donna M.; Sands, Deanna Iceman; Dunlap, Joanna C. "Teaching Intricate Content Online: It Can Be Done and Done Well , " Action in Teacher Education v. 30 no. 4 (Winter 2009) p. 28-44.
נכון כי יש התרחבות מתמדת ונרחבת בתחומי הקורסים המתוקשבים המוצעים היום באופן מקוון באינטרנט , אך מתברר כי יש גם נטייה של מרצים ואנשי חינוך להימנע מלהעלות לאינטרנט תכנים דיגיטאליים מורכבים או חומרי לימוד בעלי דרגות קושי גבוהות. נוכח אילוצים אלו המונעים לעתים מהמרצים או המורים מלהעביר קורסים מתוקשבים חשובים בתחומי דעת שונים מציע המאמר הנוכחי גישה אחרת לתכנון קורסים מתוקשבים עם חומרי למידה מורכבים. הגישה המוצעת שמה דגש על אינטראקציה משמעותית יותר בין הלומדים לבין תכני הלימוד באינטרנט וגם על אינטראקציה רבה יותר בין הלומדים לבין המרצה/מדריך. כאשר יש בקורס המסוים יותר אינטראקציות בין לומדים ותכנים ובין לומדים ומרצים ניתן להתגבר על מרבית האילוצים המונעים יצירת קורסים מתוקשבים של תחומי דעת מורכבים. נוצרת אז התאמה אישית ממוחשבת טובה יותר של הלומדים למערכת הלמידה באינטרנט . ניתן גם במערך התקשוב המוצע לבדוק באופן שוטף ומתוקשב את מידת ההבנה של הלומדים לגבי תכני הלימוד ולאתר את פערי הידע . הכותבים מסכמים שורה של אסטרטגיות הוראה ולמידה מתוקשבות אשר יכולות להועיל רבות להעברה יעילה יותר באינטרנט של תחומי דעת מורכבים או בעלי דרגות קושי גבוהות יותרׁ( Sobel, Donna M).
עדיין אין תגובות לפריט זה