הויכוח על הויקי ועבודה משותפת בחינוך נמשך

ג'יי הורוויץ סיכם בבלוג שלו כמה תובנות מעניינות על עבודה משותפת. אנו קוראים בשנים האחרונות שהיצירה זקוקה לעבודה משותפת, ואיננה צומחת מאדם יחיד שיושב לבדו, מבודד מאחרים, אבל מתברר כי הקבוצה לא תמיד מהווה סביבה מתאימה ליצירה. ג'ורג' סימנס אותו מצטט ג'יי הורוויץ בפוסט שלו , מתמקד בחולשה המרכזית של הוויקי בחינוך, חולשה שנובעת מהרצון לאמץ כלי "חדש" מבלי לבחון לעמוק לא רק את יתרונותיו, אלא גם את חסרונותיו. אין ספק שהוויקי מעודד עבודה משותפת, אבל ה-"שותפות" שבאה לביטוי דרכו איננה בהכרח ה-"שותפות" שמצמיחה יצירה אמיתית או משמעותית.  השימוש במילה "רשת", במקום בקבוצה או בקהילה מתאימה יותר. קבוצה של אנשים שעובדים על אותה משימה איננה אותו הדבר כמו רשת של אנשים שבה כל אחד מתמקד במשימה שהוא הגדיר לעצמו, אך באותו הזמן ניזון מאחרים וגם תורם להם.
אלישע בביוף הוסיף הארה והערה חשובים כתגובה למאמרון של ג'יי הורוויץ : "חוסר הבהירות במיקומם של ה"אישי" וה"שיתופי" בתהליך, מתחיל בשימוש השגוי במונח "למידה שיתופית". תהליך הלמידה והבנית הידע הם תהליכים המתחוללים במוחו של הלומד, ומעצם טבעם יהיו תמיד אישיים. השיתופיות תהייה תמיד הליך טורי ולא מקבילי, עובדה המטשטשת מעצם ההגדרה הנ"ל" .
 
 
ראה גם : האם התוצר הקולקטיבי תמיד עדיף?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya