ההשפעות של מרכזיות הרשת ושל ויסות עצמי על סביבת למידה מקוונת עם תמיכה של מודעות לרשת חברתית

מאת: Lin Jian-Wei

Jian-Wei Lin; Hsieh-Hong Huang; Yuh-Shy Chuang. "The impacts of network centrality and self-regulation on an e-learning environment with the support of social network awareness", British Journal of Educational Technology, Jan2015, Vol. 46 Issue 1, p32-44.

סביבת למידה מקוונת התומכת במודעות לרשת החברתית (social network awareness) היא אמצעי יעיל ביותר להגברת אינטראקציה בין עמיתים ולסיוע בלמידת סטודנטים על ידי העלאת מודעות להקשרים חברתיים ולימודיים של עמיתים.

מרכזיות הרשת (network centrality) משפיעה באופן עמוק על למידת סטודנטים בסביבת למידה מקוונת הקשורה למודעות לרשת החברתית. בנוסף, התנהגות של ויסות עצמי משפיעה באופן משמעותי על למידה מקוונת של סטודנטים.

אף על פי כן, לא ברור כיצד בדיוק מרכזיות הרשת וויסות עצמי משפיעים על התנהגות למידה ויעילות בסביבה של למידה מקוונת.

מאמר זה חוקר כיצד שני המשתנים, כלומר מרכזיות הרשת וויסות עצמי, משפיעים על הלמידה של הסטודנט בסביבה של למידה מקוונת הקשורה למודעות לרשת החברתית.

התוצאות האנלטיות מצביעות על כך שקבוצת הסטודנטים בעלת מרכזיות ברמה גבוהה וויסות עצמי ברמה נמוכה מתקדמת יותר באופן ניכר מבחינת הישגים לימודיים מאשר קבוצות אחרות.

הממצא השני מראה שבקבוצה יש גם את המספר הגדול ביותר של סטודנטים המבקשים סיוע, החושף את העובדה שיש להם את השיעור הגבוה ביותר של שימוש במערכת.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya