ההשפעה של הקשר התרבות על התפיסות של סטודנטים לחינוך לגיל הרך יהודיים וערביים לגבי טיפול וחינוך בגיל הרך

Russo-Zimet, G. & Gilat, I. (2017). Impact of Culture Context on Perceptions of Arab and Jewish Early Childhood Education Students Regarding Early Childhood Education and Care. Journal of research in childhood Education, 1-14.

המחקר בחן תפיסות אינטואיטיביות של סטודנטים לחינוך לגיל הרך לגבי הטיפול והחינוך של ילדים מגיל לידה ועד גיל שלוש שנים בחברות הערבית והיהודית.

המחקר כלל 182 סטודנטים לחינוך המתמחים בחינוך לגיל הרך בשלוש מכללות בישראל.
הנתונים נאספו באמצעות שאלון המכסה חמישה נושאים: מהי השנה המשפיעה ביותר בהתפתחות הילד? מהם ההיבטים המשפיעים ביותר בהתפתחות הילד? אילו מסגרות חינוך וטיפול תורמות את התרומה הגדולה ביותר? אילו תפקידים של האחראי על הטיפול בילד תורמים לחינוך ולטיפול בילד? ומהן הדרכים הרצויות להתמודדות עם מצוקה של הילדים?

התוצאות הראו הבדלים בפרספקטיבות בכל חמש השאלות., שנגרמו בעיקר על ידי הבדלים תרבותיים. המחברים ראו שאף על פי ששתי התרבויות שוכנות בחברה הישראלית וחולקות גישות משותפות, לסביבה התרבותית עדיין יש השפעה על התפיסות שלהם לגבי השנה הראשונה, לגבי אזורי הרגש, ולגבי רווחת הילד. מחקר זה תורם להבנה של ההכנה של מטפל בחינוך לגיל הרך, תוך הדגשת ההשפעה החשובה של ההקשר התרבותי על התפיסות של המטפלים היהודיים והערביים בישראל.

קישור לתקציר המאמר באנגלית


    לפריט זה התפרסמו 2 תגובות

    איך ניתן להשיג את המאמר לקריאה ?

    פורסמה ב 19/06/2020 ע״י אביב בן סימון

    האם המאמר נכתב גם בעברית?

    פורסמה ב 20/07/2017 ע״י טליה וינברגר
    מה דעתך?
yyya