ההשוואות של השפעות הידע המוקדם על שתי מערכות למידה המבוססות על משחקים

Sherry Y. Chen and Pei-Ren Huang." The comparisons of the influences of prior knowledge on two game-based learning systems",  Computers & Education. 68 (Oct. 2013): p177. From Academic OneFile.


מחקר זה בחן כיצד הידע המוקדם משפיע על התגובות של התלמידים לשני סוגים שונים של מערכות למידה המבוססות על משחק, דהיינו, ה- Machinarium ו-. CSI: Web Adventures

המערכת הראשונה מעבירה ידע פרוצדורלי בעוד שהמערכת השנייה מספקת ידע הצהרתי.

התוצאות ממחקר זה מציינות שלידע המוקדם היו השפעות חיוביות בקבוצה שהשתמשה במערכת   ה- CSI בעוד שהיו לו השפעות שליליות בקבוצה שהשתמשה במערכת ה- Machinarium.

ממצאים אלה מרמזים שהידע הקודם שימושי עבור ההקשר של ידע הצהרתי בעוד שהוא עשוי לא לסייע להקשר של ידע פרוצדורלי.

קישור לתקציר המאמר באנגלית


    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    מעניין! ממצאים דומים על הקשר בין ידע הצהרתי לידע פרוצדורלי מצאתי בעבודת הדוקטוראט שלי רימור (2002). מחיפוש מידע לבניית ידע: תהליכי ארגון ובניית ידע בסביבות ממוחשבות של מסדי נתונים. פרסום הממצאים גם במקראת הלימוד שערכתי (2013 – מהדורה חדשה-פנימית )שבהוצאת האוניברסיטה הפתוחה: "ממידע לידע: מחיפוש מידע לבניית ידע בסביבות עתירות טכנולוגיה".

    פורסמה ב 15/12/2013 ע״י ריקי רימור
    מה דעתך?
yyya