ההנעות של המורים ליזום חדשנות

מאת: Wendy Emo

Emo, Wendy. "Teachers' motivations for initiating innovations", Journal of Educational Change, May2015, Vol. 16 Issue 2, p171-195.

מחקר זה בוחן את הסיבות לכך שמורים מציגים חדשנות בהוראה שלהם. נערכו ראיונות עם שלושים מורים בבית ספר יסודי, בבית ספר תיכון ובאוניברסיטה בקהילה במערב-התיכון של ארה"ב.

כל המשתתפים אמרו שהם יזמו חדשנות בעקבות הרצון לשפר את למידת התלמידים; אחרים הזכירו לעתים קרובות סיבות, כגון: התנסויות של התפתחות מקצועית מבחירתם ואת הרצון להימנע משעמום אישי.

סיבות ליזום חידושים שצוינו בתדירות נמוכה יותר כללו את הכישלון של ספרי הלימוד והתנסויות עם מורה אחר או עם הילדים של המשתתפים עצמם.

ההשלכות עבור ההתפתחות המקצועית כוללות את עידוד המורים לגלות חדשנות שניתן ליישמה בכיתות שלהם באמצעות מתן זמן ואוטונומיה למורה לפתח גישות חלופיות לתכנית הלימודים.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראו גם:

מורים, החדשנות של תכנית הלימודים ותצורת המדיניות

כיצד ומה לומדים מורים מחידוש דרכי ההוראה שלהם?

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya