ההכשרה להוראה : תמונת המצב בעולם ובארץ ומבט לעתיד

מקור וקרדיט:
 
אריאב, תמר. "ההכשרה להוראה : תמונת המצב בעולם ובארץ ומבט לעתיד" בתוך: משבר ההוראה: לקראת הכשרת מורים מתוקנת ( עורכות : דרורה כפיר , תמר אריאב) , הוצאת הקיבוץ המאוחד ומכון ון ליר בירושלים, , 2009 . ע"ע 19-55 .
 
 
במאמר זה מציגה פרופסור תמר אריאב תמונת-על של המצב כיום בהכשרת מורים בארץ ובעולם. מטרת המאמר היא להאיר את הסוגיות המרכזיות בהכשרת המורים ולעמוד על דרכי ההתמודדות עמן כיום. טענתה המרכזית של פרופסור תמר אריאב היא שריבוי הבעיות בנושא זה ומורכבותן מקשים על מציאת פתרון: מצד אחד, הפתרונות המקיפים מסובכים ויקרים. מצד אחר , הפתרונות הפשטניים והמהירים חסרי סיכוי לחולל שינוי משמעותי ואף עלולים להזיק. את המערבולת שאליה נקלעה הכשרת המורים בארץ ובעולם מניעים של כוחות , אשר יחדיו מכבידים על מציאת דרך לשיפור ממשי ובר קיימא.
 
המאמר בנוי מארבעה חלקים עיקריים: בחלק הראשון מציגה פרופסור תמר אריאב את המשבר בהכשרת המורים משלוש נקודות מבט: סוציולוגית, פרופסיונאלית ומחקרית. יצוין כי אף על פי שנקודת המבט המחקרית זוכה להתייחסות נפרדת במאמר , ממצאי המחקר הנוגעים למכלול הסוגיות נדונים גם בהקשר הרלוונטי ולכן הם פזורים לכל אורכו. בחלק השני עוסק מאמרה של פרופסור תמר אריאב בביטויי המשבר בשיח על הכשרת מורים ובמדיניות לביצועה. בחלק השלישי מאבחן המאמר את מקורות המשבר בהכשרת המורים ואת דרכי ההתמודדות אתו בהקשר הישראלי, ובחלק הרביעי מוצגים מבט לעתיד ומובאים פתרונות אפשריים.
 
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya