ההבטחה הגדולה של "חברותא", בית הספר הפרטי היוקרתי בארץ, הולכת ונגוזה, מסקנות ראשונות

המסקנות הראשונות שניתן להסיק אולי מהמקרה של ביה"ס "חברותא" הן שבתי הספר בישראל מעוצבים ע"י ציפיות ההורים ולא בהכרח ע"י ציפיות המייסדים , הפדגוגיה החדשנית והמורים. ההורים של התלמידים, רואים בביה"ס כמנגנון להכנה לאוניברסיטה , כלומר, כבית חרושת לציונים ולבחינות הבגרות . זו לא הייתה מטרתם של מייסדי ביה"ס אשר היו להם כוונות טובות לגבש ביה"ס עם שיטות הוראה אלטרנטיביות ועם אווירה של למידה לשמה. הפער בין ציפיות ההורים , הרואים בבתי הספר התיכוניים כמפעל ייעודי להכנה לאוניברסיטה ובין אנשי חינוך המבקשים לסלול דרך אחרת ימשיך ללוות אותנו גם בשנים הקרובות בישראל ויכתיב ככל הנראה את כיווני ההתפתחות הלא מרנינים של מערכת החינוך העל –יסודית.


שיעור פרטי: איך התנפץ חלום ביה"ס היוקרתי "חברותא"?
ההבטחה הגדולה של "חברותא", בית הספר הפרטי היוקרתי בארץ, הולכת ונגוזה. תוצאות בחינות הבגרות מחפירות, בכירים בהנהלה התפטרו, מחצית מהתלמידים עזבו.

עמרי מניב
בית הספר הפרטי והיוקרתי "חברותא" הבטיח לבצע מהפכה אמיתית במערכת החינוך. מייסדיו הציגו אותו כפורץ דרך, מודל ניסויי שמשרד החינוך יאמץ לבטח בעוד מספר שנים. הם בישרו על שיטות לימוד חדשניות, שיעורים דינמיים ומורים כריזמטיים, שזכו למעטפת פדגוגית של אישים בולטים מהשורה הראשונה של האקדמיה.

קישור לכתבה בעיתון "מעריב"

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya