ההבדלים בין כמה תפיסות מושגיות בתחומי המידע הדיגיטאלי

הבהרה של הבדלים בין כמה מושגים חשובים בתחומי המידע הדיגיטאלי והמידענות:
 המושג Web 1.0 מתייחס לדחיפת מידע מאדם אחד לכמה וכמה אנשים. שיטה זו שהייתה נפוצה בעבר הייתה מבוססת עלקידוד המידע ברמת  HTML .
לעומת זאת, השיטה של ניהול תוכן  (CMS ) , מבוססת על תבניות אחידות לניהול התכנים והעלתם לאינטרנט. השיטה לארגון התכנים מבוססת על תבניות קבועות להזנת התכנים והעלתם לאינטרנט. שיטה זו הנפוצה כיום  מהירה ויעילה יותר מאשר שיטות דחיפת המידע של  Web 1.0, אך בניגוד לה אינה מאפשרת התאמה שונה וייחודית  של תצורת המידע .
שני המושגים הנ"ל מייצגים  גישה ריכוזית ומתן סמכות לטיפול בתכנים . לעומת זאת המושג  Web 2.0 מאפשר בעקרון לכל אחד ליצור תוכן ולהפיצו  בערוצי מידע שונים באינטרנט, גם ללא סמכות ריכוזית וגם ללא הרשאה.  
המושג  רשתות חברתיות (Social Media) שנעשה נפוץ לאחרונה  קרוב , אמנם, לWeb 2.0 , אך הדגש הוא על אנשים והקשר שלהם ופחות על תכנים. הדגש  העיקרי כאן הוא על בניית קהילה מתוקשבת ועל טיפוח ערוצי הקשר בין החברים.
אם ניקח  לדוגמא את אתר YouTube.com  הוא מאפשר לכל אחד להעלות סרטי וידאו ולהפיצם באינטרנט. - הוא שייך למסגרת המושגית של   Web 2.0 .
אם ניקח לדוגמא את אתר אדיורשת הישראלי  הרי הוא מייצג את תחום הרשתות החברתיות כי הדגש העיקרי בו על יצירת ערוצי קשר בין קהילת מורים המתעניינים בתקשוב בחינוך . יש בו אמנם לעתים גם תכנים , אך המטרה העיקרית היא גיבוש ערוצי הקשר בין חברי הקהילה .
מקור וקרדיט :
 
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya