הדוור תמיד מצלצל פעמיים: הערכת פלטפורמה ללמידה מקוונת עשור מאוחר יותר

Ballarano, Alessandra; Colace, Francesco; De Santo, Massimo; Greco, Luca. "The Postman Always Rings Twice": Evaluating E-Learning Platform a Decade Later", International Journal of Emerging Technologies in Learning, 2016, Vol. 11 Issue 2, p35-42.

למידה מקוונת מציגה תשובה אפקטיבית לבקשה המתמשכת ללמידה לאורך החיים. למעשה, גישה זו מאפשרת את הגמישות והאיכות המתבקשות על ידי סוג זה של תהליך למידה. בתרחיש זה, מספר רב של פלטפורמות ללמידה מקוונת הוכנסו לשוק והבחירה ביניהן איננה משימה פשוטה: יש להתחשב במאפיינים שונים במהלך ההערכה של פלטפורמה ללמידה מקוונת.

ברור שהניתוח של המאפיינים הטכניים של פלטפורמה ללמידה מקוונת איננו מספיק: חשוב גם להבין את האופן שבו ניתן לשלבה בהקשר דידקטי כדי לסייע ללמידה ולהכשרה ומהם העקרונות שמיושמים כדי להדריך את הדרך שבה משתמשים במערכת. בעשור שעבר, מחברי המאמר הציגו מודל לתיאור ואפיון של מרכיבי פלטפורמה ללמידה מקוונת. כיום, מטרת מאמר זה היא להעריך ולשדרג מודל זה.

במהלך תקופה זו, דברים רבים השתנו ברשת (ההכנסה של רשתות חברתיות, פרוטוקולים חדשים של מולטימדיה וכו'): מה השתנה בפלטפורמות הלמידה המקוונת? כיצד להעריך את פלטפורמות הלמידה המקוונת כיום? במאמר זה מודל ההערכה יעודכן ולאחר מכן ישמש כדי להעריך את הפלטפורמות הקיימות הידועות ביותר.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראו גם:

המעבר מ'למידה מקוונת' ('e-learning') ל'למידה' ('learning'): הטכנולוגיה הבלתי נראית והשמטת האות 'e'

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya