הגברת הלמידה בעזרת המדיה החברתית: תפיסות של סטודנטים להוראה לגבי השימוש בטוויטר בפעילות של דיונים

מאת: Gemma Tur

Tur, Gemma; Marín, Victoria I. "Enhancing learning with the social media: student teachers' perceptions on Twitter in a debate activity", Journal of New Approaches in Educational Research, 2015, Vol. 4 Issue 1, p46-53.

מאמר זה מציג מחקר שהתמקד בהתנסות חינוכית של סטודנטים תוך שימוש בפלטפורמה של מיקרו-בלוגינג, טוויטר, עבור פעילויות של דיון בשלוש קבוצות בתכניות שונות של הכשרת מורים באוניברסיטת האיים הבלאריים (University of the Balearic Islands), ספרד.

היישום של משימה זו המבוססת על טכנולוגיה בכיתה של פנים אל פנים הוצגה כהתנסות חדשנית כדרך להגברת הלמידה של הסטודנט וטיפוח ההשתתפות בהקשר של למידה פורמלית.

היעדים החינוכיים של פעילויות אלה, למעט עבודה על הנושאים של הדיון, היו להעצים את סביבות הלמידה האישיות של הסטודנטים, לעורר השתתפות של הסטודנטים ולהגביר את השימוש שלהם במדיה החברתית ובמכשירים ניידים ללמידה.

התפיסות של הסטודנטים הוערכו באמצעות שאלון שהם השלימו בסוף הקורסים. הציוצים (tweets) שהיו קשורים לדיון גם נאספו כדי להשיג נתונים סטטיסטיים על ההשתתפות של הסטודנטים.

הנתונים שנאספו אפשרו לחוקרים לצפות במעורבות של הסטודנטים בשימוש בטוויטר לצורך פעילות הדיונים/ויכוחים ובהשפעתה על הלמידה ועל ההבנה שלהם את נושאי הדיון.

התוצאות גם הראו תפיסות חיוביות כלפי השימוש במדיה החברתית בחינוך ואת הנכונות של הסטודנטים לשימוש עתידי. נצפו גם הזדמנויות למידה מטוויטר ושימוש בטכנולוגיה ניידת.

לבסוף, נידונות ההשלכות לגבי הפרקטיקה של המחקר הנוכחי וניתן דגש לחלק מהסוגיות עבור מחקר עתידי, כגון חקירה של שימושים חדשים וחדשניים עבור התפתחות מקצועית של מורים וההעצמה של פעילויות חדשות והרגלי למידה בתנועה.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראו גם:

שימוש בטוויטר לצורך הוראה: האם ניתן להשתמש במדיה החברתית כדי להגביר את תהליך הלמידה?

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya