הבריטים לא מוותרים על טיפוח יצירתיות בבתי הספר

 מערכת החינוך הבריטית מתמודדת כבר יותר מעשור עם ניסיונות מכוונים לטיפוח יצירתיות בבתי ספר. פרופסור קן רובינסון, המומחה המוביל ליצירתיות בחינוך הגיש לפני 10 שנים לראש הממשלה טוני בלייר תכנית פעולה לטיפוח ועידוד יצירתיות בבתי הספר הבריטיים. הממשלה הבריטית אימצה את הדו"ח של קן רובינסון  והנחתה את שר החינוך דאז לקדם את התכנית בבתי הספר, אבל בראייה רטרוספקטיבית, ניתן לומר בוודאות כי התכנית לטיפוח יצירתיות לא השפיעה על בתי הספר הבריטיים ורישומה היה מצומצם. עם זאת, התכנית של רובינסון הצליחה ככל הנראה להכשיר את האווירה בקרב מנהלי בתי הספר וגורמי חינוך לקראת פרויקט ארצי חדש. מחקר שפורסם לאחרונה באנגליה מגלה כי הפרויקט הארצי שיזמה הממשלה הבריטית לפני שלוש שנים לטיפוח יצירתיות בבתי ספר אכן מניב תוצאות ויש לו השלכות על הלמידה הכוללת של התלמידים. הכוונה לפרויקט הארצי לטיפוח יצירתיות בבתי הספר באמצעות שותפיות יצירתיות עם אמנים מחוץ לבתי הספר. הפרויקט הארצי בבריטניה נקרא Creative Partnerships ומעורבים בו מעל מיליון תלמידים בריטים הקשורים לפרויקטים אמנותיים וליצירה אמנותית עם אמנים מרחבי הממלכה. המחקר הנוכחי שפורסם ע"י גורם מחקרי בלתי תלוי בשם Independent National Foundation for Educational Research מצא כי הפעילות האמנותית היצירתית של התלמידים עם גורמי אמנות שהגיעו מחוץ לביה"ס שיפרה את ההישגים הכוללים  של התלמידים בבחינות הבגרות שם (GCSE). אותם תלמידים בריטיים שהיו קשורים לפעילות אמנותית יצירתית עם אמנים שהגיעו מחוץ לביה"ס השיגו בממוצע ציון גבוהים יותר בבחינות הבגרות, ומדובר על ציון ממוצע הגבוה ב-25% מתלמידים אשר לא נטלו חלק בפעילות דומה.
 
 
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya