הארגון GameDesk פותח בית ספר חדש המבוסס על משחקים

MindShift. " GameDesk Opens New Game-Based School", September 4, 2012



GameDesk, ארגון שמפתח מגוון יוזמות של למידה המבוססת על משחק, מעז להיכנס לשטח חדש עם פתיחת בית ספר חדש ועם פיתוח של כלים דיגיטליים חדשים במימון של מיליוני דולרים מקרן ביל ומלינדה גייטס (Bill and Melinda Gates Foundation) וחברת AT&T.

בית הספר PlayMaker, מומן על ידי קרן ביל ומלינדה גייטס, ייפתח בלוס אנג'לס ב-17 בספטמבר, עם 60 תלמידים בכיתה ו' ויפעל כ"בית ספר בתוך בית ספר" בבית הספר התיכון העצמאי, New Roads.


כמו Quest to Learn, בית ספר המבוסס על משחק ונמצא בניו יורק, PlayMaker ישלב עקרונות של למידה המבוססת משחק במודל ההוראה הכללי, אבל עם מוקד נוסף בעשייה ובגילוי. המטרה היא לשתף את התלמידים במשחקים בטכנולוגיה גבוהה ונמוכה ובפעילויות מודולריות ולימודיות.

תלמידים אינדיבידואלים יעבדו עם "מפת הרפתקאות" (“Adventure Map”) שתדריך אותם לבחור נתיב משלהם, תוך שהיא מאפשרת לתלמידים לשלוט באופן שבו הם לומדים ומתי הם לומדים זאת. מודולים אלה לא יהיו משימות אינדיבידואליות בלבד, אלא גם יכללו עבודה קבוצתית.
לדוגמא ביחידה לגבי אנרגיה פוטנציאלית ואנרגיה קינטית, התלמידים יצפו בסרטי וידאו, ישחקו משחקים, ייצרו רכבות הרים דיגיטליות וייצרו מודלים אמיתיים.


המוקד של בית הספר אמור להיות מעבר למטרות הלמידה המסורתיות, תוך שימוש בהערכות מעצבות מתמשכות הקשורות לא רק לתכנית הלימודים הבסיסית ((the Common Core, אלא גם למיומנויות דיגיטליות מעשיות, לשיתוף פעולה, לחשיבה ביקורתית ולעקרונות למידה של רגש חברתי. ההוראה תתמקד במתן הקשר לתוכן, שבעזרתו התלמידים יבינו את הרלוונטיות של מה שהם לומדים. המורים ישחקו את התפקידים של שואלים, מסייעים וסוכנים רפלקטיביים.


התקדמות
Lucien Vattel, המנהל בפועל של GameDesk, אמר שהוא רוצה לקדם את הכלים ואת המודלים ללמידה של החברה לבתי ספר ולקבוצות אחרות ברחבי המדינה.
לשם כך, החברה קיבלה 3.8 מיליון דולר מחברת AT&T כדי לממן שתי יוזמות חדשות: מעבדת למידה הנקראת "מרכז למידה" (Learning Center) ושתכלול את "כיתת העתיד" , שבה יפותחו כלים דיגיטליים חדשים, שייבחנו, יוערכו ויתיישרו לפי סטנדרטים אקדמיים; גישה חופשית לפורטל תוכן מקוון של למידה דיגיטלית, וכן תמיכה עבור המורים כדי שילמדו כיצד לשלב זאת.


התפתחות מקצועית
כחלק מההתפתחות המקצועית של בית הספר PlayMaker, ארגון GameDesk יזם גם שיתוף פעולה המכונה DreamLab, שהתמקד לא רק ביצירת רבים מהפרויקטים של ארגון GameDesk, אלא גם באופן שיש ליישם אותם ולתמוך בהם. אולם, במקום ליצור וליישם את הפרויקטים, הם תכננו אותם תוך שיתוף פעולה עם התלמידים ועם המורים כדי להבטיח שהפרויקטים יענו על הצרכים של הלומדים.

אף על פי ש- DreamLab נמצא עדיין בחיתוליו כמרכיב בעבודת GameDesk, הארגון מקווה לספק התפתחות מקצועית למורים באתר.
בנוסף, הם מקווים לבנות פורטל שבו מורים יכולים לשתף פעולה בתכנון השיעור ולשתף ברעיונות שלהם ליישום המשחקים בכיתה.
בחודשים שחלפו הם הכינו את פתיחת בית הספר החדש, מורים חדשים זכו להתפתחות מקצועית אינטנסיבית, למדו לתכנן משחקים, שיחקו במשחקים, והבינו את העקרונות הפדגוגיים סביב שימוש במשחקים ללמידה.


משחקים בלימודי מדעים, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה

GameDesk גם יוצר ומשתף פעולה ביצירת משחקים שמכוונים לסטנדרטים של התכנית הלימודים הבסיסית. המשחק Mathmaker שארגון GameDesk יצר, מתמקד בכך שהתלמידים ממלאים את תפקידם של מהנדסים כדי ללמוד מושגים מתמטיים. משחק זה, כמו משחקים אחרים, מכוון לתגבור תכנית הלימודים במדעים, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה (בראשי תיבות: STEM), זו תכנית פיילוט שמתקיימת בבתי ספר תיכוניים עירוניים גדולים.

GameDesk גם משתמש במשחק אחר הממוקד במתמטיקה ונקרא Motion Math In-Class, שנוצר על ידי הצוות בתכנית "למידה, תכנון וטכנולוגיה (Learning, Design and Technology Program) באוניברסיטת סטנפורד, והוא חלק מתכנית הלימודים במתמטיקה. אפליקציית iPad אינטראקטיבית זו מסייעת לתלמידים ללמוד שברים, יחסים ואחוזים.

משחק ייחודי אחר הוא Dojo, המשתמש במשחק ובביומטריה כדי לעבוד על ויסות הרגש (לא להתבלבל עם Class Dojo, שמסייע למורים בניהול הכיתה). עד כה נעשה שימוש מוצלח במשחק זה בקרב אוכלוסיות מגוונות.
השחקנים חווים אתגרים מציאותיים שבוחנים את רגשותיהם, אבל גם נותנים להם אסטרטגיות ומשוב לגבי כיצד ניתן להתגבר על אתגרים אלה.

קישור למאמר באנגלית


    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    WOW!!! חברת GameDeck פשוט הקסימה אותי.מעבר ליצירת משחקים המתבססים על התוכן, הם פתחו את בית הספר הזה, שמלמד תוך כדי שהילדים יוצרים משחקים בעצמם (בין השאר).בנוסף יש באתר שלהם גם המון מידע על משחקים לימודיים אחרים (בבלוג).אני כבר ממש מחכה לראות את בית הספר המשחקי הראשון (עין-ים בהחלט בכיוון) שילך עד הסוף עם משחקי המחשב והiPhone.

    פורסמה ב 21/09/2012 ע״י שחר עוז
    מה דעתך?
yyya