האוריינות החדשה ומערכת החינוך – אתגרים והזדמנויות
מאת: אבי ורשבסקי
הרצאתו המלאה של אבי ורשבסקי, מהמרכז לטכנולוגיה חינוכית: "האוריינות החדשה ומערכת החינוך - אתגרים והזדמנויות", במסגרת יום העיון קריאה בעידן הדיגיטלי, ינואר 2010 באוניברסיטה הפתוחה.
אבי ורשבסקי דיבר על "האוריינות החדשה ומערכת החינוך: אתגרים והזדמנויות". בין היתר הוא התייחס לנקודות הבאות: קיימת קריסה של מבנים מוכרים לארגון מידע, מתגבשת הגדרה מחודשת של מערכת היחסים שבין קורא לטקסט והגדרה נוספת של ספר וקהילה. השינוי הוא בכלי הביטוי.
כיום הטקסטים קצרים יותר, יש פריסה שיווקית של מידע, חזרה לויזואליות ולאייקונים, ויש שימוש בכלי ביטוי חדשים, כגון: תלת מימד, וידאו ועוד.
העולם החדש מערב מיקסים, ערבולים והפרת זכויות. כמו כן ציין המרצה את מותו של הקאנון ואת הטשטוש של הגבולות בין המקצועי לחובבני.
כיום יש ויתור על ליניאריות בטקסט ויש שחיקה של הערך של הספר כאובייקט בעולם.
מסקנתו מכל הנ"ל היא שאם תוכן לא יידע להתאים עצמו לאוריינות החדשה, במובנים מסוימים הוא יכחד.
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya