דרכים וגישות להניע מורים להתמיד במלאכת ההוראה

מקור
 
בימים שכוח ההוראה הולך ומדלדל הן כמותית והן איכותית חשוב להבין בצורה מעמיקה מה יחזיק את המורים (בעלי 4- 6 שנות וותק) בשורות המקצוע ובבתי הספר. פרופסור ג'יסון מרגוליס, מרצה להכשרת מורים ה Washington State University כתב מאמר קצר ומעניין בגיליון האחרון Tcrecord על דרכים להניע מורים להתמיד במלאכת ההוראה תוך כדי התחדשות. מורים בשנים הראשונות אינם חוששים מעומס הוראה, אך הם זקוקים לריגוש בהוראה. צריך להבין כי הדרך העיקרי למשוך את המורה להתמיד במלאכת ההוראה הוא ע"י יצירת ריגוש שלהם לגבי ההוראה ועל ידי למידה עצמית שתוביל אותם להתחדשות עצמית. חלק מתהליך זה ניתן להעצים ע"י טיפוח הקשרים והאינטראקציות של המורים עם עמיתיהם למקצוע בבי"ס ומחוץ לו.
 יש להציב בפני המורים יותר הזדמנויות להתפתח באופן עצמי וגם להרחיב את מרחב השפעתם בביה"ס לא בהכרח בדרך של תפקידים מוגדרים, אלא בהאצלת אחריות ללמוד דברים חדשים ולהניע אותם במסגרת ביה"ס או השכבה ליזום דברים. חלק מתהליכים אלו ניתן להגשים על ידי שותפויות עם גורמי חוץ, כמו אוניברסיטאות או מכללות. ברגע שנותנים למורים בעלי ניסיון של 4-6 אתגר דינאמי הם ימשיכו להשקיע ללא חשבון בפיתוח ההוראה והשבחתה.

    לפריט זה התפרסמו 4 תגובות

    ברצוני לקרא את המאמר המלא ואנני מצליחה למרות שפתחתי לכאורה בלינק של טקסט מלא. אשמח לקבל עזרה. תודה

    פורסמה ב 07/12/2010 ע״י איילת זילברמן

    איך ניתן לקרא את המאמר המלא?

    פורסמה ב 14/03/2011 ע״י איילת זילברמן

    מאמרים בנוסח מלא מופיעים בספריות בתי ספר לחינוך , ספריות מכללות למורים וספריית אוניברסיטת חיפה . כדאי לבדוק גם במכללת לוינסקי להם ספריה טובה של כתב עת חינוכיים.

    פורסמה ב 14/03/2011 ע״י עמי סלנט

    אשמח ואודה לקבלת המאמר המלא

    פורסמה ב 03/04/2012 ע״י כוכי פרג'ון
    מה דעתך?
yyya