דפוסי שימוש בווידאו ברחבי העולם בלמידה מקוונת: חקירת הזמן, שיעור המסיימים והמכשירים

Ruti Gafni and Danielle Filin. "Worldwide Video Use Patterns in e-Learning: Exploring time, completion rate, and devices", Online Journal of Applied Knowledge, Volume 3, Issue 1, 2015, p.74-92

מוסדות אקדמיים רותמים את הטכנולוגיה כדי לספק אפשרויות חדשות לסטודנטים כדי ללמוד. אחת מהטכנולוגיות הללו מציעה שיעורי וידאו שניתן לראותם דרך האינטרנט, תוך שימוש בסוגים שונים של מכשירים, כמו מחשבים אישיים, טאבלטים או טלפונים חכמים.

מחקר זה בוחן את ההבדלים בדפוסי הצפייה בהרצאות בווידאו של סטודנטים מחמישה-עשר מוסדות אקדמיים, משלוש ארצות שונות: ארה"ב, אנגליה ואוסטרליה.

דפוסי השימוש שנחקרו היו סוג המכשיר שבו השתמשו, התקופה במהלך הסמסטר שבה הוצגו קטעי הווידאו ואחוז הנשירה. מחקר זה השתמש בנתונים שהוצאו ממאגר הנתונים Kaltura, הספק של תשתית הווידאו עבור אותם מוסדות אקדמיים, במהלך שנה אחת (שני סמסטרים).

הממצאים הראו שסטודנטים ברחבי העולם מעדיפים לצפות בשיעור וידאו מקוון באמצעות המחשבים האישיים, בעוד שהם בקושי השתמשו במכשירים הניידים; הם מעדיפים קטעי וידאו קצרים, בייחוד בסוף הסמסטר, או שהם נוטשים לאחר מספר דקות צפייה מינימלי.

נוסף על כך, נצפתה עקומת U של למידה מקוונת במהלך הסמסטר, כאשר הצפייה בקטעי הוידאו הייתה מרוכזת בתחילת הסמסטר ובסופו.

קישור למאמר המלא באנגלית

ראו גם:

קבלת יוטיוב מצד מרצים וסטודנטים: נקודת מבט בין-תרבותית

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya