דימוי עצמי במראת הדיסלקסיה: מורים במלכוד

מקור: מה חדש במדף, הספריה, האוניברסיטה הפתוחה

הספר החדש של ד"ר עמלה עינת חותם את הטרילוגיה מפתח לדלת נעולה, ומצטרף לשני הספרים הקודמים שיצאו לאור במסגרת זו. מחקר מקיף זה מציג את עולמם של תלמידים, הורים ומורים החייבים להתמודד עם דיסלקסיה, כל אחד בדרכו. הספרים הקודמים, לפרוץ את מחסום הדיסלקסיה ו הורים מול מחסום הדיסלקסיה עסקו בעולמו של התלמיד לקוי הלמידה ובעולמם הבעייתי של הוריו, ואילו הספר הנוכחי עוסק בעולמם של המורים.

הספר הנוכחי במחקרה, פורץ הדרך של עינת, מתמקד במורים, ומשלים את תיאורו של מעגל הסבל המאפיין את כל הגורמים השותפים למאבק הקשה. ממצאי המחקר נותנים ביטוי לתסכול, לבדידות ולתחושת הכישלון המלווה כל מורה המתמודד עם קשייו של התלמיד לקוי הלמידה.

בחלקו השני של הספר מתוודע הקורא לאסטרטגיות הוראה חדשניות המתבססות על אמצעים אמנותיים שונים, ואלה מעניקים "מעקפי למידה" מוצלחים למיומנויות פגועות בלשון וחשבון. גישה חדשנית זו ניזונה ממחקרים עדכניים בתחומי הגנטיקה, הנוירולוגיה, הפסיכולוגיה והטכנולוגיה החינוכית. האסטרטגיות הללו אף עשויות לשנות את הפעילות הנוירולוגית-מוחית של התלמיד ולקרבה לפעילות הנוירולוגית-מוחית של תלמידים שאינם סובלים מליקויי למידה.


    לפריט זה התפרסמו 2 תגובות

    שלום עמלה קראתי את סיפרך הלבד האחר של דני הספר היה מרגש (בכיתי ) בגלל שהסוף תמיד שמוצאים את מי שמחפשים!השאלה עצמה היא: אם היה עוד ספר הלבד האחר של דני 2 בבקשה אני חושבת על זה,וזה פשוט לא הגיוני שמפסיקים כך ספר ,בבקשה תמשיכי את הסיפור בבקשה !!!פליז ,ויש לי עוד שאלה האם את באה להרצות בבתי ספר?תמשיכי לכתוב ספרים מרגשים ויפים כמו שעשית עד החשב !!!אני היה מאוד שמחה אם תבואי לבית הספר שלי להרצות !!! על הספרים שלך !! השמח מאוד מאוד מאוד מאוד …..אם תכתבי לי הודעה בחזרה על מה שכתבתי לך!!בחזרה!!!

    פורסמה ב 01/05/2007 ע״י מיטב כלפון

    למיטב כלפון בי"ס אוסישקין שלום רבאלף תודות על מכתבך המרגשכן, אני מגיעה לבתי ספר אם וכאשר מזמינים אותימקווה שתמשיך לקרוא ולהתפעםשוב תודות וברכותעמלה

    פורסמה ב 03/05/2007 ע״י עמלה עינת
    מה דעתך?
yyya