דיאלוג מורה תלמיד

צוות כתיבה: דפנה בראשי-אייזן, מאירה לוטנר-טמיר, מיכל עוז, חנה שדמי
עריכה: שוש צימרמן
 
ספר זה בא לתת בידי המורים כלים מגוונים לניהול שיחה אישית עם תלמיד, עם הורה או עם איש צוות. הוא פונה ישירות אל המורה ומנהל עמה דיאלוג. עמדה מנחה בכתיבת הספר היא פסיכולוגיה החיובית המזמינה לחקור את האדם תוך שימת דגש על הכוחות החיוביים שבו. הוא כתוב כמעין סדנה אישית-התנסותית שתאפשר למורה במהלך הקריאה לשפר כלים קיימים ולפתח כלים חדשים בניהול דיאלוג. הכוונה היא לשכלל יכולות כמו הבנת העולם הפנימי, שלה ושל הזולת, ולחזק מיומנויות של הקשבה, אמפתיה, הכלה, ניהול שיח מתכוון ואימון.
 אחד הפרקים בחוברת מתייחס להיערכות הארגונית שעל ביה"ס לבצע כדי לאפשר קיומן של שיחות אישיות בין מורים ותלמידים. בפרק נטען, כי ביה"ס חייב לספק מסגרות המאפשרות שיחות כאלו.  בין הנושאים הנוספים בחוברת: "התבוננות באחר" , "הקשבה ואמפתיה – דוח שיח מתכוון" , "התמקדות בכוחות חיוביים" , שאילת שאלות מאתגרות ומוקירות" , "שיחות היכרות", "שיחות משמעת" , "שיחות הערכה", ו"שיחות בנושאי מצוקה" . החוברת המלאה נמצאת באתר שפ"י .

    לפריט זה התפרסמו 2 תגובות

    אנכי יועצת חינוכית ומנחה את המורים במסגרת ההשתלמויות בביה"ס ,להשתמש ביעילות ולמצות את המיטב מתהליך ניהול הדיאלוג.לדעתי מוסדות להכשרת מורים צריכים לכלול בנושאי הלימוד,התנהלות נכונה בדיאלוג ורכישת כלים לכך.נושא מעין זה חייב!להיות בלתי נפרד מהכשרת המורה.מה שיחסוך התמודדויות רבות אחרות בעיקרן שליליות.

    פורסמה ב 14/10/2008 ע״י חביב תמר

    שלום ,למדי בתחילת שנת הלימודים את נושא הדיאלוג בין מורה לתלמיד , עלי להגיש עבודה .האם אוכל להשתמש בחומר מתוך החוברת הוצאה לאור: מח' הפרסומים, משרד החינוך, תשס"ח 2008??

    פורסמה ב 09/05/2011 ע״י אמונה שטינמץ
    מה דעתך?
yyya