דיאלוג, ארגומנטציה וחינוך

Schwarz, B. B. & Baker, M. J. (2017). Dialogue, Argumentation and Education: History, Theory and Practice. Cambridge University Press.

חזונות פדגוגיים חדשים והתפתחויות טכנולוגיות הביאו את הארגומנטציה (פעילות הטיעון) לקדמת הפרקטיקה החינוכית. בעוד שתלמידים בעבר "למדו לבנות טיעונים", כעת הם "בונים טיעונים כדי ללמוד": למידה שיתופית מבוססת ארגומנטציה הפכה לטכניקה פדגוגית פופולרית ובעלת ערך, על-פני מגוון של מטלות ודיסציפלינות.

חוקרים בחנו את התנאים לכך שבניית טיעונים כדי ללמוד תצליח, תיארו חלק מפוטנציאל הלמידה שלה (כמו למשל עבור שינוי מושגי ולמידה רפלקסיבית) ופיתחו כלים מבוססי-אינטרנט כדי לתמוך בלמידה כזו. אולם, המשך ההתקדמות של תחום זה ניצבת בפני מספר בעיות, שאליהן פונה ספר זה.

שלושה ממדים של ניתוח – היסטורי, תיאורטי ואמפירי – משולבים לאורך הספר. בהינתן טבעו של מושא המחקר שלו – דיאלוג, אינטראקציה, ארגומנטציה, למידה והוראה – הספר בהחלט רב-תחומי, ומתבסס על מחקר לגבי למידה במדעי החינוך והפסיכולוגיה, כמו גם על תיאוריות פילוסופיות ולשוניות של דיאלוג וארגומנטציה.

לפריט המידע בהוצאה לאור

תוכן עניינים ומבוא

ראו גם:

שילוב של דיאלוג טיעונִי בהוראת היסטוריה: מתחים והזדמנויות

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya