דחיפה לשילוב משחקי מחשב בלמידה בארה"ב

החשיבות של שילוב משחקי מחשב בתהליכי למידה הודגשה בשנתיים האחרונות ע"י מומחים לתהליכי למידה ותקשוב בחינוך , אך עד כה לא היה מענה מערכתי לצורך זה . מול מבול ההכרזות על חשיבות הנושא לא נעשה עד כה צעד משמעותי במערכות החינוך בעולם.

 המהלך האחרון של הקרן הפילנטרופית הגדולה בעולם , קרן Bill & Melinda Gates Foundation יש בו אולי כדי לקדם את קידום שילוב משחקי המחשב בתהליכי למידה בבתי ספר בארה"ב . ביל גייטס , מייסד הקרן הודיע על השקעה של 20 מיליון דולר לטובת פיתוח פלטפורמות מתוקשבות למורים שיאפשרו שילוב משחקי וידאו בלמידה.

הקרן כבר תומכת בפעילות המחקר והפיתוח של Center for Game Science באוניברסיטת וושינגטון שם מפתחים משחק ממוחשב ללמידה מעמיקה שמאפשר למורים לעקוב אחר תהליכי צבירת הידע והבנה של התלמידים המשתתפים במשחק הממוחשב ולזהות אילו מונחים ומושגים התלמידים לא הבינו .

לכתבה

ראה גם :

גיימיפיקציה בחופשת הקיץ (משחק מקדם למידה בהשתלמות מורים)

גישה חדשנית להערכת תלמידים בחט"ב : עקרונות של משחק ממוחשב במקום מבחן רב-ברירתי

מחקר: משחקי מחשב משפרים יכולות למידה
לקראת עידן המשחקים בחינוך


    לפריט זה התפרסמו 4 תגובות

    היי גבי!ממש הזמנה, בהמשך לשיחתנואיציק כהן

    פורסמה ב 24/07/2012 ע״י גבי דרור

    כל הכבוד לביל גייטס.אכן ישנה חשיבות עצומה ומכרעת למערכות וירטואליות שיתמכו בתהליך ההטמעה של המשחק אצל המורה, שכן למורה הנורמלי אין זמן מיותר להשקיע בלמידת המשחק והכנת השיעור המורכב.יחד עם זאת, ראיתי עד היום יוזמות ששילבו את התהליך כולו (בעיקר מכיוון אוניברסיטת mit), אבל אני מסכים שאם הצלחתי לעקוב אחרי כל היוזמות הללו עד היום, כנראה שאין מספיק… 🙂

    פורסמה ב 26/07/2012 ע״י שחר עוז

    האובססיה שלי בנושא היא כיצד לחקות את המשחקים שגורמים לילדים להתמכר למשחק ולשחק לבד ובקבוצות,גם עם הסקייפ ,להתלהב ,להיות בעניינים כל הזמן מול התגובה הקלאסית :" איך היה היום בבית הספר"? " משעמם".

    פורסמה ב 26/07/2012 ע״י גבי דרורי

    @גבי,על נושא זה בדיוק דיברתי בכנס מיט"ל האחרון שנערך במכון ויצמן! :)http://os-resume.blogspot.co.il/2012/07/lecture-similarities-between-game.htmlבקרוב אפרסם את המצגת עצמה.

    פורסמה ב 29/07/2012 ע״י שחר עוז
    מה דעתך?
yyya