דו"ח השואתי חדש טוען שהכשרת המורים בארה"ב פגומה

מאת: Tamar Lewin



"המועצה הלאומית לאיכות המורים" (The National Council on Teacher Quality) פרסמה ביום חמישי מחקר המדווח על כך שרוב התכניות להכשרת מורים פגומות מאוד.

דו"ח המועצה, שנקרא "סטודנטים להוראה בארה"ב" (“Student Teaching in the United States”), דירג 134 תכניות להכשרת מורים ברחבי ארה"ב כ-10% מתכניות אלה מכשירות מורים לבית הספר היסודי-ומצא ששלושה רבעים מהן אינן עונות על חמשת הסטנדרטים הבסיסיים עבור תכנית להכשרת מורים באיכות גבוהה. לפי Kate Walsh, נשיאת המועצה, התכניות להכשרת מורים נחשבות לחמישית עד שליש מהציון של בתי הספר לחינוך.

Ms. Walsh אמרה כי "אנשים רבים סבורים כי סטודנטים להוראה שמלמדים בכיתה (student teaching) הוא החלק החשוב ביותר בהכשרת מורים, אבל התחום עקר בנושא הסטנדרטים. לגוף ההסמכה הבסיסי אין אפילו סטנדרט הבודקים לכמה זמן הוראה בכיתה זקוק הסטודנט להוראה. ורוב המוסדות שהמועצה סקרה אינם עושים דיים כדי לבחון את האיכות של המורה המלווה (cooperating teacher ) שעמו יעבוד הסטודנט".

הדו"ח עורר התנגדות בקרב ראשי בתי הספר לחינוך.

מתוך 134 בתי הספר שכלולים בדו"ח, 12 ביקשו שלא להיכלל בו; אך המועצה כללה אותם בכל מקרה, תוך שימוש בבקשות לפתיחת רשומות ציבוריות כדי להשיג מידע לגבי מוסדות ציבור, וציון כוכבית ליד מוסדות שלא ניתן היה להשיג לגביהם מידע.

לעומת זאת, תכנית הדירוג פופולארית יותר בקרב בכירים בנושא החינוך במדינות השונות. בעשר מדינות, מנהל החינוך הראשי אישר באופן ספציפי את הפרויקט של המועצה.
בנוסף, משום שחלק מהסטנדרטים שלגביהם דורגו בתי הספר לחינוך הם סובייקטיביים, חלק מהמוסדות שקיבלו את הציון "עלוב" אמרו שהם לא מסכימים עם הדירוג הזה.
עשר תכניות או 7 אחוזים מבתי הספר דורגו כבעלי תכנון "לדוגמא" (model" design");
17 אחוזים מבתי הספר  לחינוך קיבלו דירוג של תכנון "טוב", ושאר בתי הספר דורגו כבעלי ציון "חלש" או "עלוב".

לדוגמא, Fayneese Miller, דקאן ה"קולג' לחינוך ולשירותים חברתיים" (College of Education and Social Services) באוניברסיטת וורמונט (the University of Vermont), בית הספר להכשרת מורים הגדול ביותר במדינה, אמרה שאינה יכולה להבין מדוע בית הספר שלה קיבל ציון "עלוב" (poor)-זהו ציון גרוע יותר מהציון שקיבלו שני בתי הספר האחרים לחינוך בוורמונט שדורגו בדו"ח-כאשר בית הספר שלה הוא בית הספר לחינוך היחיד במדינה שעולה על כל הסטנדרטים הנדרשים על-ידי המדינה, בית הספר היחיד בעל הסמכה לאומית ובית הספר עם התכנית הארוכה ביותר של השמה להתמחות של סטודנטים להוראה (student-teaching placements).

אולם, המועצה טענה שכמו בתי ספר רבים לחינוך, אוניברסיטת וורמונט אינה עונה על הקריטריונים משום שהיא מעניקה למנהלים תפקיד גדול מדי בבחירת המורים המלווים ואינה עושה דיה כדי להבטיח שמדובר במורים אפקטיביים שיהיו חונכים טובים.

קישור למאמר באנגלית ( עיתון ניו יורק טיימס).

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya