דגמים של משימות מתוקשבות לתלמידים המביעות יצירתיות
מילות מפתח:
למידה מתוקשבת
מטלה שיתופית
מטלות מקוונות
סביבות למידה מתוקשבות
שילוב אינטרנט בהוראה
תלמידים
ההפעלה שנכתבה ע"י המורה מוריה כהן ליאון באפריל 2010 משקפת את הדרישה לפיתוח יכולות חשיבה מסדר גבוה אצל תלמידים. יש בה אלמנטים של הבניית מידע והפקת מידע הנדרשת מתלמידים תוך טיפוח יצירתיות של התלמידים ( פיתוח משחק הפעלה) , זו משימה לתלמידי כיתות ו' –ה' ובוודאי אינה קלה , אך יש בה כדי לאתגר את התלמידים. התלמידים נדרשים להעלות את התוצרים שלהם לפורום המקוון בכיתה וגם לשלוח את התוצר לבלוג הכיתתי.
תלמידים יקרים,
רובכם מבלים שעות רבות במהלך היום בגלישה באינטרנט.. אתם מבקרים באתרים שונים, מורידים קבצים, מתכתבים עם חברים וצופים בסרטונים שונים.
למעשה ישנם יתרונות רבים בגלישה באינטרנט, אך האם אתם מודעים לחסרונות שבגלישה זו? האם אתם מודעים לסכנות שאתם חשופים אליהם בגלישה באינטרנט?
א. לפניכם קישור למצגות המציגות בפניכם סכנות ויתרונות ברשת תוך כדי משחק, בחרו באחת או יותר מהמצגות שלפניכם ושחקו להנאתכם. (לחיצה למעבר לקישור + Ctrl)
ב. בחרו נושא אחד המעניין אתכם במערכות מידע ותקשורת ברשת (צ'אטים, פורום (קבוצת דיון), מסנג'ר, אי-סי-קיו, פייסבוק, בלוגים, יו-טיוב, פליקר ועוד).
ג. הפיקו דף מידע או מצגת הסבר על הנושא שבחרתם :
1. הגדרת המושג הנבחר.
2.המאפיינים של אותו המושג.
3.היתרונות של אמצעי המידע והתקשורת.
4.החסרונות והסכנות של אמצעי התקשורת.
5.כתיבת דרכי התמודדות מול הסכנות .
6.סיכום – כתיבת כללי ההתנהגות ברשת - עצות עשה/אל תעשה, מותר/אסור...
7.העשרה - רשימת קישורים לאתרים העוסקים בנושא הנחקר
ד. בעקבות הכנת דף המידע או מצגת ההסבר ,הכינו משחק הפעלה בתחום הנושא שבחרתם בעזרת word או מצגת. תוכלו להציג את היתרונות והחסרונות בנושא שבחרתם על פי השלבים הבאים:
1. תנו שם למשחק
2. בחרו את סוג המשחק (מסלול, מבוך, פאזל, טריוויה ועוד...)
3. כתבו את הוראות המשחק.
4. בנו בנק שאלות בנושא שבחרתם.
5. בנו את המשחק שלכם ( הוסיפו משוב לכל תשובה נכונה או שגויה)
6. את המשחקים המעניינים ביותר נעלה לאתר בית הספר.
בהצלחה וגלישה בטוחה♥
מקורות מידע לשימושכם:
ד. נטיקה
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya