דגמים לתקשוב חינוכי יישובי בארץ

 מצגת  (הועלתה גרסה מס' 4 של המצגת מתאריך עדכון של 28 בדצמבר 2006 ) ובה עיקרי תחקיר המידע על מגמות התקשוב החינוכי העירוני/יישובי בישראל:
 
l      יש היחלשות של תוכניות מרכזיות של משרד החינוך ולכן נדרשות העיריות והמועצות להיערך בעצמן כדי לפתור את הבעיות.
 
l      חלק מהיישובים החליטו לקחת את "גורלם בידם" ולפתח בעצמן תוכניות לתקשוב חינוכי.
 
l      מרבית היוזמות לתקשוב חינוכי עירוני הן ביישובים החזקים מבחינה סוציו-אקונומית , כגון רמת –גן , שוהם, והרצליה , אך ניצנים בודדים של התעוררות גם ביישובים חלשים יותר כגון קריית אתא ואריאל שהובילה מהלכים אלו בעשור הקודם , אך שקעה.
 
l       במצגת  נסקרים דגמים שונים של תקשוב חינוכי עירוני:
 
l       מצד אחד מודל תשתיתי של פורטל חינוכי מרכזי המכתיב את מרבית סוגי הפעילויות ומספק כלי מידע טובים (רמת גן, הרצליה).
 
l      מצד שני מודל גמיש יותר של קהילות מקוונות המאצילות למורים אחריות ויוזמה ( צפונט, אוריאנית בדרום).
 
l      המעניין הוא שבכל המודלים הנ"ל יש חשיבה רבה על המורים ומעורבותם , אך פחות על מעורבות התלמידים בתהליך בקהילות המקוונות.
 
l      סוד ההצלחה של תקשוב חינוכי יעיל הוא יצירת שייכות גם של המורים וגם של התלמידים. ולכן יש לספק כלי מידע ואינטראקציה גם למורים וגם לתלמידים.
 

    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    שלום…נפגשנו בעבר בקורס "הוראה וירטואלית" ….אני מחפשת בנרות [אם קיים משהו כזה או דומה] סטנדרטים בתקשוב בהלימה למיומנויות המחשב או התקשוב עפ"י גיל. ליסודי. כלומר, איזו מיומנות ניתן לדרוש מתלמיד בכיתה א' בתקשוב? [נכון לכל שכבות הגיל] כמובן שאת ההלימה לתכנית הלימוד אני עושה. תודה

    פורסמה ב 27/07/2008 ע״י מיטל אדטו
    מה דעתך?
yyya