גם אני רוצה להיות מייקל ג'ורדן: הגיל המתאים להתחיל לעסוק בספורט

לידור, ר', קודש, ע' ואוחיון, מ' (2017) מפיקוח למנהיגות: סיפור מסעה של קהילה מקצועית. גילוי דעת, 12, 61-39

 

בדור האחרון חלה עלייה עצומה בהתעניינות בספורט, ומספר העמודים והדקות המוקדשים לו בתקשורת עלה באופן דרמטי, כמו גם משכורות הכדורגלנים והכדורסלנים המקצוענים המהווים פעמים רבות מודל לחיקוי לילדים ולנערים השואפים להיות כמוהם. ואולם, כדי להגשים את החלום הזה יש להשקיע כשמונה עד עשר שנים באימון מוכוון-מטרה.

שאלת המחקר הנוכחי היא מתי יש להתחיל אימון זה או במילים אחרות מהו הגיל המתאים להתחיל לעסוק בספורט כאשר המטה היא להגיע לרמת מומחיות?

המאמר מגדיר את המונח ספורט, סוקר את הפרמטרים השונים המעורבים בהתפתחות הספורטאי הצעיר ומתאר ניסיונות לקביעת הגיל המתאים להתחיל לעסוק בספורט. לצורך זה נסקרים ממצאי מחקר התפתחותיים ורטרוספקטיביים; ניירות עמדה מטעם חברות מדעיות ורפואיות; מודלים בתורת האימון ותקנות של גופי ספורט בינלאומיים.

 

המלצות: מחברי המאמר ממליצים לקובעי המדיניות ולאנשי המקצוע בחינוך ובספורט להביא בחשבון לא רק את הגיל המתאים להתחיל לעסוק בספורט אלא גם את הגיל הרצוי לעשות זאת, תוך אימוץ גישות חלופיות וחדשניות הקוראות דווקא לדחות את הגיל הרווח לתחילת העיסוק בספורט ולאפשר לילד/ה להתנסות במסגרות טיפוח נוספות על זו של אימון מוכוון מטרה, כגון האימון הספונטני והמשחק המוכוון-מטרה.

לאתר כתב העת

לקריאה נוספת

פילוסוף וספורטאי: מיתולוגיה חינוכית ב"אליאנס"

נכשלים בחינוך גופני

 

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya