גלגולן של תכניות ייחודיות להכשרת אקדמאים איכותיים: שלושה 'דורות' של תכניות בסמינר הקיבוצים"

מקור וקרדיט :
 יהודית וינברגר, סמדר דוניצה-שמידט ריבי כרמל. "גלגולן של תכניות ייחודיות להכשרת אקדמאים איכותיים: שלושה 'דורות' של תכניות בסמינר הקיבוצים", ביטאון מכון מופ"ת , פברואר 2010 .
בסמינר הקיבוצים נפתחו בשנה האחרונה שלושה מחזורים של תכניות ייחודיות להכשרת אקדמאים להוראה. תכניות אלו שונות מהמודל המסורתי של הכשרת אקדמאים להוראה במכללה מבחינת מבנה ואופי התכנית, והן הציבו אתגר לא פשוט בפני המעורבים. אולם גם התכניות הייחודיות אינן מקשה אחת; הן נבדלות זו מזו בעיקר בשל הלמידה והתובנות שצמחו בקרב העוסקים במלאכה. ניתן להתייחס, אם כך , אל שלושה דורות של תכניות.  הפעלת שלוש תכניות מיוחדות בפרק זמן כה קצר אִפשרה לסגל האקדמי במכללה למידה מכל אחת מהן, הפקת לקחים ושיפור הדרגתי של התכנית הבאה.
הפקת הלקחים כללה שינוי והרחבה של המרכיב הפרקטי בכיתתו של המורה המאמן, שיושמה מיד בדור ב' של התכנית. כמו כן הוסיפו אנשי מכללת סמינר הקיבוצים את הקורס הוראת עמיתים (micro-teaching) כרשות בתכנית בדור ב', שהפך לקורס חובה בתכנית השלישית בדור ג'.
 
למאמר המלא של ד"ר יהודית וינברגר, ד"ר סמדר דוניצה-שמידט וד"ר ריבי כרמל,  מכללת סמינר הקיבוצים, המכללה לחינוך, לטכנולוגיה ולאמנויות

    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    אשמח לקבל כל מידע בנושא לצורך סמינריון לתואר שני העוסק בהסבת אקדמאים להוראה (מניעים).תודה.

    פורסמה ב 28/04/2010 ע״י שירי ספיר
    מה דעתך?
yyya