גישות חדשניות להוראה מתוקשבת ולמידה מאותגרת פרויקטים : יצירת מכלולי מידע מותאמים אישית של סטודנטים

 אנו נמצאים כעת בשלב של רוויה באינטרנט וזה מתבטא בעומס מידע אדיר מבחינת כמות התוכן שנוצר באינטרנט . אם נבחן את השנה האחרונה נוכל להבחין שריבוי התכנים שיש באינטרנט מקשה עלינו לאתר ולארגן תוכן איכותי וכמו כן גורם לנו לבזבז זמן רב בחיפוש , וגלישה לאתרים השונים.
החל משנת 2010 הנוף החינוכי הדיגיטאלי הולך ומשתנה לנגד עינינו מבלי שנחוש בכך. לסביבות החינוך נכנסים עתה יותר ויותר כלים פתוחים המאפשרים גמישות רבה יותר בארגון תכני הלמידה וביצירת שיתופיות ידע בין הלומדים. ד"ר אברום רותם מדגיש את חשיבות הפורטל החינוכי שהכלים הפתוחים יכולים ליצור ביעילות. לשם מימוש לשם מימוש פדגוגיה עדכנית.  
ד"ר אברום רותם מדגיש כי לב המערכת הנו  מרחב מקוון אישי (iGoogle ) – שהוא שולחן עבודה אישי, בו מגוון כלים שונים המאפשרים ניהול מידע אישי, אחסון, אחזור והפקה באופן גמיש ובמגוון  כלים  וכלי עזר שונים (מתוך שולחן העבודה). בשנה האחרונה אנו רואים יותר ויותר יוזמות של פיתוח יישומים בחינוך המבוססים על אותם אוסף כלים פתוחים בשם iGoogle .
 
מקורות מידע :
 
 
 
 
 
 

    לפריט זה התפרסמו 2 תגובות

    החלק שאני מצוטט בסקירה זו נכתב בשלהיי 2007, ועברו בכל אופן קצת מים מאז….יש לצפות ששולחן עבודה אישי, בו מגוון כלים שונים המאפשרים ניהול מידע אישי, אחסון, אחזור והפקה באופן גמיש ובמגוון כלים וכלי עזר שונים (מתוך שולחן העבודה) איננו רק igoogle' אלה תפיסה שהולכת ותופסת מקום של כל כבוד שכל שירות מקוון לחינוך, שניתן ליישמו גם בפלטפורמות אחרות (של מיקרוסופט ועוד), ולא רק של גוגל. אך נכון לומר שכיום, ראשית 2011, הפיתרון האישי, וההולם של שולחן עבודה כזה הוא ללא עוררין של גוגל, אך מצפים לא בפינה נסיכים חדשים שרוצים לכבוש את השליטה…. כחלק מהם הנו אוסף כלים שונים, לא בהכרח של אותה מעטפת. נחיה ונראה. העיקר שהחינוך ירויח מכך בכל מקרה, רק טוף :>)

    פורסמה ב 14/01/2011 ע״י אברום רותם

    השירות של IGOOGLE כבר לא פעיל, חבל היה שימושי.

    פורסמה ב 06/04/2017 ע״י ארז מדפים
    מה דעתך?
yyya