גורמים מעודדים ומעכבים בהטמעת הוראה מקוונת ברמה מערכתית במכללה
מקור: מצגת נלוות להרצאה בכנס מיט"ל השנתי, מס' 3: תקשוב בהוראה אקדמית, אוניברסיטת תל אביב, 26.2.2004
84% ממרצי המכללה אינם פעילים בהוראה מקוונת באמצעות אתרי הוראה ב70% מהקורסים אין שימוש באמצעים מקוונים בהוראה מרצים "מקוונים" (בעלי אתרי הוראה) בתשס"ד מהווים 16.8% מכלל מרצי המכללה כדי לקדם את ההוראה המקוונת פיתחה מכללת סמינר הקיבוצים, פורטל חינוכי אקדמי בשם אח"א (אתר חינוכי אקדמי).
מדוע מהססים / נמנעים מרבית המרצים מיישום הוראה מקוונת?
מסקנות ביניים והשערות:
§ העדר מיומנות טכנולוגית אינו הסיבה העיקרית
§ זיקה רופפת למכללה, חולשת קשר ומחויבות
§ תרבות עבודה בצוות
§ אין 'משוגע לדבר' בצוות
§ ראש התחום "לא בעסק"
§ העדר מסר ברור של מדיניות המכללה בנושאי תקשוב
על יסוד סקר זה, וניתוח הגורמים, תיבנה במכללת סמינר הקיבוצים, תכנית פעולה שלוקחת בחשבון את המשנים הללו.