גוגל דוקס ושימושיו האפשריים במערכת החינוך – לקט מקורות מידע

ראה גם קובץ WORD  מצורף בטור מימין
שירות ניהול המסמכים המקוון מבית גוגל מאפשר לכם להעלות מסמכים לרשת ולשתף אותם עם חברים.
 גוגל דוקס (http://docs.google.com) מציעה פחות תכונות וגם הממשק רזה יותר, והוא מזכיר יותר את המראה המוכר של ג'ימייל מאשר מעבד תמלילים. אבל הוא מפזר את הפונקציות השונות ללשוניות בצורה נוחה.גוגל דוקס עכשיו מאפשר לקבוע עברית כשפתממשק. כדי לקבוע עברית כשפת ממשק צריך רק ללחוץ על הקישור ל-settings אשר מופיע בחלק העליון של הממשק ולבחור עברית מתוך רשימת השפות.
ליצירה ושיתוף של מסמכים ברשת ישנם מספר יתרונות משמעותיים. צורת עבודה זו מאפשרת לגבות את המסמכים, לשתף אותם עם חברים ולגשת אליהם מכל מחשב בעולם המחובר לרשת. שירות גוגל דוקס (Google Docs) מאפשר לבצע את כל הפעולות האלו באמצעות ממשק פשוט וידידותי, ובינתיים נראה שהוא זוכה להצלחה לא קטנה. נראה שבגוגל מקווים כי Google Docs יהווה בסופו של דבר אלטרנטיבה מקוונת לחבילת האופיס של מיקרוסופט ששולטת כיום בשוק.
לפי חברת המחקר קומפיט.קום, יישום גוגל דוקס צובר פופולריות. השירות נהנה מ-1.6 מיליון משתמשים בנובמבר, פי שבעה לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת.
עבודה על מסמך מבלי להיות מחובר לאינטרנט
גוגל מתקדמת לקראת הפיכת השירות המקוון Google Docs למתחרה רציני ב"אופיס" של מיקרוסופט: החל משנת 2008 ניתן להשתמש בשירותי גוגל-דוקס גם מבלי להיות מחובר לרשת.
הפיצ'ר מאחסן עותקים של המסמכים המקוונים על מחשבו של המשתמש, ומאפשר לו לבצע בהם שינויים גם כאשר אין חיבור אינטרנט זמין. בפעם הבאה שבה המשתמש מתחבר לאינטרנט, המסמכים מתעדכנים באופן אוטומטי ומסתנכרנים עם העותק שנמצא בשרתי גוגל. הדבר מתאפשר באמצעות Google Gears, פלטפורמת קוד פתוח שגוגל הציגה לפני יותר משנה. את התוכנה ניתן להוריד חד-פעמית כתוסף לדפדפן אינטרנט אקספלורר או דפדפן פיירפוקס.
 
גוגל דוקס הוא לא מעבד תמלילים מושלם, אבל יש לו כמה יתרונות בולטים על וורד: הוא חינמי, הוא מקוון, הוא זמין מכל מחשב שמחובר לאינטרנט, הוא שומר את המסמכים ברשת גם אם המחשב נכבה באמצע בטעות או החזיר את נשמתו ליוצרו, הוא שומר גרסאות קודמות של המסמך ומאפשר לחזור אליהן, אפשר להציג את המסמכים שלו ברשת לאנשים ספציפיים או לכל העולם, והוא מאפשר לצרף כותבים למסמך ולערוך אותו במשותף.
 
ההשלכות לגבי חינוך
 
תיקונים ועריכה מחדש של מסמכים הן פעולות מהותיות בכל תהליך כתיבה ומבחינה זו מאפשר הגוגל דוקס למורה ולתלמידים לעבוד במשותף על חיבורים , סקירות ומאמרונים שכותבים התלמידים. מבחינה זו גוגל דוקס מאפשר עבודה שיתופית על מסמכים ותיקונים על ידי כמה תלמידים עמיתים  השותפים לאותו אתר ייעודי של גוגל או לחלופין על ידי קבוצת מורים עמיתים העובדת על מסמכים שונים הנוגעים לעבודתם המקצועית . ראה נייר העבודה בנושא (באנגלית) :
 
יש כבר קבוצות מורים בדרום הארץ ( אשקלון) שעובדות במשותף על מסמכים באמצעות גוגל דוקס וגם צוותי פיתוח במכון מופ"ת  ובמשרד החינוך  מתחילים להיכנס לעבודה שיתופית עם גוגל דוקס.
 
 
 
 
 
 
 
מטלות מקוונות לכיתה באינטרנט ופורטל כיתתי
לחלופין יכולים מורים בבתי ספר להשתמש בגוגל דוקס על מנת לכתוב מטלות מקוונות ולהעלות אותם כאתר משותף בו כל תלמידי הכיתה יכולים לצפות באינטרנט . למעשה , המורה יכול לנצל את התכונות של גוגל דוקס על מנת ליצור פורטל כיתתי משלו באינטרנט.
 
ראה מאמרון באנגלית :
 
הנחיות טכניות :
 

ניתן להפוך התפריטים של גוגל דוקס לעברית:
נכנסים לגוגל דוקס ובוחרים ב
Settings
יש שם אפשרותלבחירה שפה ופשוט בוחרים ב:
Hebrew
שומרים והגוגל דוקס שלכם בעברית

    לפריט זה התפרסמו 4 תגובות

    ברצוני לציין שבמספר בתי ספר בעיר לוד עובדים עם גוגל דוקס כבר מתחילת שנת הלימודים הנוכחית.אחד מבתי הספר- "זבולון המר" בלוד ממפה את התכנון השבועי לתמיד בכל שבוע בעזרת גוגל דוקס.כל המורים, ללא יוצא מן הכלל, מעדכנים את המידע על מערכת הלימוד לשבוע מראש, התלמידים מקבלים את הקובץ לאחר שהומר לוורד ונוספו לו עיצובים.בשני בתי ספר אחרים, בסגנונות שונים, עובדים על מיופי הערכות לתלמידים לקראת סוף שנה בגוגל דוקס.שוב מדובר על צוות מורים שלם של בתי ספר. תהליך זה מתרחש בבתי ספר "המעפילים" ו- "גני אביב".אתם מוזמנים לקרוא עוד על הפרויקט ועל שימושיו בבלוג שלי"ניהול ידע- דרך וגם ערך". http://ronitnehemia.wordpress.com/

    פורסמה ב 13/06/2008 ע״י רונית נחמיה

    איפה אפשר להוריד את התוכנה

    פורסמה ב 06/11/2011 ע״י לין מזור

    אשמח לקבל הוראות בעיברית

    פורסמה ב 08/02/2012 ע״י אורית מאירמן

    הנני סגנית בביס ורוצה לקדם את השימוש בגוגלדוקס בבית ספרי ,תודה מראש על השיתוף

    פורסמה ב 14/09/2015 ע״י בלומר מירי
    מה דעתך?
yyya