בת ים – עיר לדוגמה – סיכום יום עיון בעיר

במסגרת העדכון השוטף על שילוב מכשירי טאבלטים בלמידה בבתי ספר בישראל, הנה סקירה של שיר ( בוים) שוורץ על המיזם העירוני בבת ים לשילוב הטאבלטים ללמידה . העיר בת-ים פועלת לשינוי חינוכי עפ"י מודל בת ים לחינוך אישי, המבוסס על מודל "בתי ספר אישיים" בארה"ב. כאשר למערכת החינוכית העירונית כולה יש אג'נדה חינוכית חדשנית ניתן ליזום שינוי משמעותי כמו המעבר ללמידה באמצעות טאבלטים בכל שכבות ז'-ח' בעיר. השינוי הוא תוצר של שיתוף פעולה עם עמותת תפוח, עם רשת ערי חינוך, עם מטח ועם חברת Learni (בלי-גיר).

לבלוג של שיר ( בוים) שוורץ

ראה גם :

כ-99 אחוזים מתלמידי כיתות ז' וכ -85 אחוזים מתלמידי כיתות ח' משתמשים בטאבלטים, השימוש בהם תופס תאוצה ומתרחב. במסגרת זו יצא לדרך בימים אלה מיזם חדש - "בת ים טק". במסגרתו יוכשרו תלמידים כנאמני טאבלטים, והם אלה אשר ייתנו את המענה הראשוני לחבריהם בנושאים טכניים ותפעוליים.

100 תלמידים מצטיינים נבחרו למיזם והשתתפו בכנס פתיחה חגיגי שנערך בהשתתפות ראש העיר שלומי לחיאני. הכנס כלל הרצאות בנושאים טכנולוגיים מפי נציגי חברת סאמסונג ולארני, וכלל גם פעילות טכנולוגית בקבוצות.

נאמני הטאבלטים הצעירים, יקבלו במהלך השנה הדרכה טכנולוגית וליווי קבוע ומתמשך של נציגי חברת "תפוח" השותפה למיזם. תהליך ההדרכה ישלב תכנים ערכיים וחברתיים דוגמת מנהיגות והעצמה. יצוין כי מאז תחילת שנת הלימודים, מתבצעים תהליכים רבים להרחבת השימוש בטאבלטים ולמיצוי הפוטנציאל הטכנולוגי העצום בשימוש בהם.

במסגרת זו ניתן להזכיר את התקנת האפליקציה חדשה אשר מאפשרת למורה שליטה ובקרה אישית על התקדמות התלמידים בעבודה בטאבלטים. בנוסף ישנה אפשרות להעברת תכנים בין המורים לתלמידים – דבר אשר הופך את הלימוד לחוויה אינטראקטיבית שיתופית ומיוחדת.

מקור וקרדיט


ראה גם :
שילוב טאבלטים בלמידה בכיתה : תמונת מצב – פברואר 2013

שילוב טאבלטים בלמידה מתוקשבת – תמונת מצב ספטמבר 2012

שלום לספרים - ילדי כיתה ז' בבת ים מסכמים שנה עם טאבלט

לימוד באמצעות טאבלט-מסקנות ראשונות בישראל

כיתת "ניו-טון" – דגם של כיתה חדשנית

האם המדידה והההערכה של התכנית לחינוך אישי בבת ים לא היתה צריכה להיות לטווחים ארוכים יותר?

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya