בתי ספר מסוג KIPP

בראיון שנערך בסוף אוגוסט 2011 עם ערן דובובי ( מוסף מיוחד של עיתון "הארץ" " "50 המשפיעים על החינוך בישראל" ) , ראש מערכת החינוך בעיר חיפה, למדנו על כוונתה הברוכה של עיריית חיפה להקים ביה"ס ראשון בישראל מסוג KIPP . תכנית KIPP האמריקאית מטפלת בהצלחה רבה בתלמידים משכבות מוחלשות. כל הרעיון של KIPP מבוסס על הרצף החינוכי. "בית הספר הזה יהיה באחת השכנות הסוציו-אקונומיות המוחלשות בעיר חיפה". אומר ערן דובובי בראיון : " לא נבנה בית ספר חדש אלא נסב בית ספר קיים לבית ספר ברוח KIPP בדיוק כמו התכנית המקורית. יש הסכמה לכך במשרד החינוך. זה יהיה פיילוט ארצי-חיפאי. התוכנית מתחילה מגיל רך ועד תיכון. למעשה כל הרעיון של KIPP מבוסס על הרצף החינוכי. כדי לפתוח בית ספר כזה צריך הרבה כסף ואנחנו נצטרך השלמה כלכלית. KIPP מתכוונים לקשר אותנו עם תורמים שלהם , וזה יעזור" .

"ל KIPP יש חמישה עקרונות . הראשון – בחירה ו מחויבות – כשהילד בוחר להיות ב KIPP הוא גם חותם על חוזה ומתחייב ללמוד , עם כל מה שמשתמע מכך. נוסף על התלמיד חותמים ההורים שלו ובית הספר. כמובן , לא מדובר בהתחייבות משפטית אלא מוסרית –ערכית. השני : ציפיות גבוהות: בדרך כלל אנשי החינוך מאמינים שכל ילד מסוגל ללמוד. בKIPP אומרים אנשי החינוך " כל ילד ילמד" , וזה ההבדל. השלישי הוא כוח הוראה הטוב ביותר: מנהל ומורים שמגויסים מהאלפיון העליון של המוכשרים.
"כשנבחר בית ספר, אם נצטרך להחליף שם את הצוות , נחליף. תקופת ההכשרה תהיה ארוכה בדרך של KIPP, הכוללת אימונים שחלקם בארצות הברית. העיקרון הרביעי : יותר זמן. בארצות הברית KIPP נותן 70 אחוז יותר שעות לימודים מאשר המערכת הציבורית . זה ייעשה ע"י קיצור חופשות." "אני לא צריך חופשת פסח של שלושה שבועות. השבוע הראשון שלפני חג הפסח צריך להיות מוקדש ללימודים. "אני לא צריך שמונה שבועות חופש גדול, מספיקים שלושה.

והעיקרון החמישי מיקוד בתוצאות ובהישגים. אנחנו נדאג שההישגים יהיו גבוהים. הניסיון הוכיח שאם לוקחים ילדים משכבה סוציו-אקונומית נמוכה ונוקטים שיטות לימוד הרבה יותר אינטנסיבית, זה מצליח" תוך פרק זמן קצר יחסית אתה סוגר פערים".

רקע
רשת KIPP הוקמה בארה"ב על ידי פילנתרופים יהודים לפני כ-19 שנה וכיום היא מפעילה 60 בתי ספר ברוח רשת בתי הספר ציבוריים בשיטת הזיכיון בכ-18 מדינות בארה"ב. בתי הספר אלו מיישמים בארה"ב את התוכנית "ידע הוא כוח".
קישור 

אתר האינטרנט של התכנית בארה"ב

מחקר חדש בארה"ב מצא כי בתי ספר מסוג KIPP בארה"ב נהנו מרמת תקצוב הרבה יותר גבוהה בהשוואה למערכת הציבורית.
Study Says Charter Network Has Financial Advantages Over Public Schools

על ערן דובובי


    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya