בניית מפה מושגית או נושאית באינטרנט: כלי עזר למורים ולמורי מורים

לאחרונה התפתחו כמה וכמה כלי עזר יעילים באינטרנט המסוגלים לסייע לנו רבות ביצירת מפות מושגיות או מפות קוגניטיביות שיתופיות באינטרנט, לצוותי עבודה, לצוותי פיתוח ולצוותי פרויקט משותפים של סטודנטים. ליזי כהן, דוקטורנטית באוניברסיטת בר-אילן וחברת ועדת המקצוע באגף תוכניות לימודים (מדעי המידע) ממליצה במיוחד על כלי עזר חדשני רב-שפות בשם Mindomo, מדובר בתוכנה המאפשר ליצור מפה מושגית או נושאית לצורך סיעור מוחין או ארגון קווי מיתאר של סקירה או מאמר.
 השימוש בתוכנת MINDOMO הוא חינם והיא מאפשרת לצוות מרוחק ומבוזר לבנות ביחד באינטרנט מפה מושגית או נושאית על כל החלוקה לענפי משנה וקשרים ביניהם. החידוש של התוכנה הוא האפשרות לנהל, לשנות ולעדכן את המפה המושגית ע"י צוות פרויקט באמצעות דפדפן רגיל באינטרנט. תוכנת MINDOMO מאפשרת כתיבה בעברית ובערבית.
 למיפוי מושגי מתוקשב יש כיום חשיבות רבה מבחינת הפסיכולוגיה הקוגניטיבית והוכח שמורים ומרצים המדגימים תהליכים באמצעות מיפוי מושגי יכולים לקדם הבנה של תלמידים או סטודנטים. נמצא גם שתלמידים לקוי למידה (בעיקר דיסלקטים) יכולים להבין טוב יותר והתמודד בקלות על ידי הסתייעות במפות מושגיות.
 

    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    בניית מפת מושגים

    פורסמה ב 19/11/2009 ע״י ענת קמינקר
    מה דעתך?
yyya