במכללה מכשירים מנהיגים ויזמים חינוכיים; בבתי הספר חונקים לעתים את הלהט שלהם

 מקור וקרדיט : "קו לחינוך"

השנה חל גידול במספר הסטודנטים החדשים להוראה, המשתתפים בתוכניות המצטיינים במכללות לחינוך. עם זאת, עדיין כ 7%- מהסטודנטים להוראה בלבד משתתפים בתוכניות למצטיינים. תוכנית המצטיינים, שבה מספר התלמידים הגדול ביותר, פועלת במכללת
סמינר הקיבוצים. בתוכנית לומדים השנה כ 240- סטודנטים. לדברי ראש התוכנית, ד"ר תמר קטקו, התוכנית עברה בשנים האחרונות שינוי בתפיסת העולם שבבסיסה ובמבנה האקדמי שלה כאחד. בתוכנית לומדים סטודנטים מכל מסלולי ההתמחות. הלימודים בתוכנית נמשכים שלוש שנים, במקום ארבע שנים בתוכניות הרגילות. מטרות התוכנית הן להכשיר את הסטודנטים כיזמים וכמנהיגים חינוכיים. לשם כך פועלת המכללה להרחיב את האופקים של הסטודנטים - גם בתחומים שאינם קשורים להתמחות להוראה. במסגרת זו משתתפים הסטודנטים, בנוסף ללימודי ההכשרה הפדגוגית וללימודים במסלולי ההתמחות, גם בקורסים ייחודיים שנבנו על ידי ד"ר קטקו. לדבריה, בבסיס התוכנית עומד הרעיון שהסטודנטים המצטיינים לומדים יותר, מחויבים ליותר שעות התמחות, מחקר והתנסות, ובולטים בכיתות הלימוד ובעשייה החינוכית, האקדמית, התרבותית והחברתית.

 החזון של ד"ר קטקו לבוגרי התוכנית הוא, שהם יהיו מורים חרוצים בצורה יוצאת דופן, יזמים, בעלי גאוות מקצוע ותחושה של שליחות. לדברי ראש התוכנית, היא מצפה שבוגריה ישמשו מנהיגים חינוכיים מהפכניים, ויטביעו חותם על התלמידים, כמו גם על חדרי המורים וההנהלות בבתיה"ס שבהם ילמדו. מטרה נוספת, קצרת טווח יותר היא, שבזמן הלימודים יעלו משתתפי התוכנית את הרמה במסלולים השונים שבהם הם לומדים, ואף יאתגרו את המרצים לעבוד ברמה אקדמית גבוהה יותר. "כיצד מתקבלים בוגרי התוכנית בבתיה"ס"? לשאלה זו עונה ד"ר קטקו, כי חלק מהסטודנטים מתקבלים לעבודה בבתיה"ס שבהם התנסו במהלך הלימודים, ומקבלים בהם יחס חם ותומך. לעומת זאת, בחלק מבתיה"ס האחרים, שבהם משובצים לעבודה בוגרי התוכנית, חוששים מהמורים החדשים וחדורי היזמות, מנסים לכבות את הלהט שלהם ולעיתים אף מצליחים. "המציאות מראה, שמעט מאוד בתי"ס פתוחים לשינוי ולטיפוח התפיסה של 'רף גבוה' והרחבת אופקים", אומרת ד"ר קטקו.

מקור וקרדיט : עיתון "קו לחינוך"


לסקירה המלאה באתר "קו לחינוך"

ראה גם:

התכנית למצטיינים בסמינר הקיבוצים

תכנית המצוינות במכללת סמינר הקיבוצים

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya