בלוג כיתתי –הצצה אקראית לכמה כיתות בעולם

העידן של שילוב הבלוג בהוראה  ובלמידה כבר אינו מחייב את המורים לעבור תלאות טכנולוגיות , יש שורה של כלים חופשיים ליצירת הבלוג באינטרנט.  הסיור הוירטואלי שלנו בכמה בלוגים כיתתיים בעולם מלמד על יזמות ומעוף של מורים אשר ללא תמיכה טכנולוגית וגם ללא תמיכה פדגוגית פורמאלית פרצו את דלות הכיתה ויצרו מרחבי למידה פעילים ותוססים.
באמצעות הבלוג הכיתתי של המורה חניתה  חן ( מחנכת כיתה ג'2 , ביה"ס הוברמן ,פ"ת ) התוודעתי לבלוג הכיתתי של המורה טיילר סמית , מחנכת כיתה ה' ( ומורה לאמנויות ) בביה"ס יסודי בקייפטאון , דרום אפריקה. בכיתה לומדים רק 13 תלמידים.  הבלוג באינטרנט משמש מרחב כיתתי משותף לתלמידים ולמורה . ניתן לראות את תרגול הכתיבה התמה לתלמידים , לצד הודעות מעודדות על ימי הולדת של תלמידים בכיתה המקבלים מהמורה את מלוא תשומת הלב והבימה. ניתן לראות את השולחן של המורה מיס טילר סמית , העתיר בחומרי למידה והמעיד על רוחב היריעה של ההוראה והלמידה.
בלוג כיתתי משותף של כיתה ג' בביה"ס האמריקאי בשנגאי מלמד על חשיבות טיפוח הרגלי הקריאה לתלמידים ועל יצירם אקלים כיתה מיטבי לעידוד קריאת ספרם.
 מורה ומחנכת בארה"ב בשם   Mrs HOGUE מפעילה את הבלוג הכיתתי שלה כמרחב הוראה ולמידה לטיפוח הרגלי קריאה וכתיבה של התלמידים בביה"ס היסודי (כולל כתיבת בלוגים).
תלמידים אשר מגישים פרויקטים יצירתיים זוכים כאן לשבח וכך הכיתה וההורים נחשפים לתלמידים שהתאמצו והצטיינו, פעולה אשר יוצרת עידוד רב לתלמידים וגם מטפחת  את תחושת הערך העצמי שלהם . 
הבלוג הכיתתי של מיס T  המחנכת של כיתה ה'-ו' ( כיתה משותפת ) בניו זילנד נועד לדווח להורים על התקדמות ההוראה והלמידה , כולל הכתיבה של התלמידים בבלוגים שלהם . רעיון יעיל לשיפור הקשר עם ההורים ועידוד התלמידים. ללא ספק תחליף יצירתי ליומן ההוראה הרשמי והחבוי של המורה.
גם הבלוג הכיתתי של המורה קתי קסידי נועד לפתוח צוהר להורים על תכנית ההוראה והלמידה .
ואחרונה אחרונה חביבה היא המורה חניתה חן אשר מפעילה את התלמידים בכיתה ג' באמצעות הבלוג הכיתתי שלה . הנה פעילות שלה ושל הכיתה בחודש מאי 2010 .  
ראה גם :
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya