בלוגים להכשרת מורים לפיזיקה: השימוש בבלוגים להכשרת מורים לפיזיקה במכללה ע“ש דוד ילין
מאת: יורם אורעד
מילות מפתח:
בלוגים
בלוגים בחינוך
הוראה פעילה
הוראת המדעים
הוראת מדעים
הוראת פיזיקה
כלים פתוחים
מאפייני תקשוב בחינוך
מכללות להכשרת עובדי הוראה
סטודנטים להוראה
יורם אורעד מטרת מאמר זה היא להציג את תרומת השימוש בבלוגים להכשרת מורים, כפי שהמרצה יורם אורעד היה עד לה במסגרת עבודתו בהכשרת מורים לפיזיקה. בשנים האחרונות הופכים הבלוגים לכלי המשמש בהקשרים חינוכיים, שחלקם נוגע לחינוך הגבוה. הם משמשים להעלאת רעיונות, מחשבות ועמדות בענייני חינוך, להצגת קישורים רלוונטיים ברשת, לתקשורת בין סטודנטים ובינם לבין המרצה שלהם, ועוד. נראה שהשימוש בבלוגים בחינוך הגבוה תורם לקידום בניית הידע של הסטודנטים, התקשורת ביניהם, ומעקב יעיל אחרי תהליך למידתם. "מאז שנת 2008 אני משתמש בבלוגים במסגרת עבודתי בהכשרת מורים לפיזיקה, במכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין. הבלוגים כוללים את הבלוג האישי שלי, בשביל ההוראה, ואת הבלוגים של הסטודנטים שלי. נראה שהשימוש בבלוגים הקל על הסטודנטים את הפעלת הרפלקציות הנדרשות מהם במהלך לימודיהם, סייע להם ללמוד זה מזה ולפתח ידע קולקטיבי, ותרם לקידום התקשורת בינם לבין עצמם ובינם לביני. הבלוגים אפשרו מעקב יעיל אחר תהליך הלמידה של הסטודנטים. השימוש בבלוג האישי שלי סייע לי לגבש מחשבות בתחום הכשרת המורים ובתחום הדידקטיקה של הפיזיקה. בשימוש בבלוגים התגלו גם כמה קשיים אצל חלק מהסטודנטים, ביניהם רתיעה מהיותם של הבלוגים חשופים לעין כל ובעיות טכניות בהפעלת הבלוגים." תארנים: הכשרת מורים, אימוני הוראה, בלוגים, בלוגים בחינוך, ווב 2 |
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya