בית ספר המשלב סוגים שונים של ערוצי למידה ותצורות למידה עבור iGeneration

SCHULTE, BRIGID. " Hybrid Schools for the iGeneration", Education Digest; Sep2011, Vol. 77 Issue 1, p22-26, 5p

 

www.carpediemschools.com/Carpe Diem, בית ספר ציבורי מסוג charter school בארה"ב , הוא בית ספר מסוג חדש לחלוטין ויחיד במינו, קומץ של בתי ספר מסוג זה מצויים בארה"ב. בתי ספר מעין אלה מחפשים לשלב את הטוב ביותר מההוראה המסורתית פנים אל פנים עם תכנית הלימודים המקוונת העדכנית הטובה ביותר. התוצאה היא משהו שמומחים לחינוך מכנים ביה"ס המשלב סוגים שונים של ערוצי למידה ותצורות למידה (hybrid schools).

בשונה מלמידה מעורבת, שם חלק מהתלמידים בבתי הספר המסורתיים עשויים ללמדו קורס או שני קורסים מקוונים בסמסטר בנוסף לשיעורים הרגילים שלהם, בתי ספר אלה, המשלבים סוגים שונים של ערוצי למידה ותצורות למידה, מחלקים את הלמידה כך שהתלמידים לומדים חצי יום לפחות מול המחשב ולעתים נדירות יושבים בכיתות שם כל אחד לומד את אותו הנושא באותו זמן.

Ogston העלה את הרעיון הזה כאשר חש שהטכנולוגיה צריכה להיות חלק מהחזון שלו עבור בית ספר מסוג חדש, שמבוסס על בניית יחסים אישיים בין המורה והתלמידים. 

הוא שם לוחות חכמים, מקרנים, מחשבים ניידים ומערכות תגובה מקוונות עבור התלמיד בכיתות. הוא חיפש תכנית לימודים מקוונת חדשנית וניתנת להתאמה, מעורבת, קפדנית ועונה על הסטנדרטים של המדינה. הוא הביא את המורים שלימדו בבית הספר מסוג charter school שלו לפרויקט, הכשיר אותם כדי שימלאו תפקיד חדש לחלוטין בהוראה. 


Ogston גם פיצל את שבוע הלימודים המסורתי בבית הספר. בהתאם ללוח הזמנים, התלמידים הגיעו לבית הספר בימים שני עד חמישי מ-07:45 עד 16:00. תלמידים שהיו חולים או לא היו בעיר יכלו להיות נוכחים בשיעור באופן מקוון. תלמידים שמפגרים בחומר נדרשים ללכת ל"בית ספר של יום שישי".

לאחר חמש שנים של הפעלת בית הספר בדרך שונה זו, התוצאות מרשימות. במשך שנתיים רציפות, Carpe Diam, שהוא בית ספר שרוב תלמידיו מיעוטים , היה בית הספר המוביל במדינה מבחינת מספר התלמידים שציוניהם במבחנים עלו. כבית ספר שייעד עצמו כבית ספר "בעל הישגים גבוהים", שיעור הבוגרים שלו ממשיך לעלות , כמו גם מספר התלמידים שלומדים בו וממשיכים ללימודים במכללה. בית הספר זכה לביקורות מהללות מפי הורים באתר greatschool.org ולדירוג של כוכב ארד מ-U.S. News ו-World Report. בתי ספר, המשלבים סוגים שונים של ערוצי למידה ותצורות למידה אחרים, נפתחים או אמורים להיפתח.

סוף שיטת ההוראה בסגנון "בית חרושת" 

התומכים בשיטה מאמינים שתכניות לימודים מקוונות שפותחו עבור בתי הספר הוירטואליים-כגון: DreamBox ו-Reasoning Mind-מאפשרות לתלמידים לעבור בקצב משלהם בעודן משחררות את המורים מתכנון תכנית הלימודים, מהערכה, מניהול השיעור בכיתה, ומללמד בכיתות גדולות ומגוונות. במקום זאת, המורים יכולים להתמקד במה שהם עושים בצורה הטובה ביותר: ליצור אינטראקציה עם התלמידים. 


העניין בבתי ספר, המשלבים סוגים שונים של ערוצי למידה ותצורות למידה ( hybrid schools), גבר בשנת 2009 לאחר שמחלקת החינוך האמריקאית התירה לפרסום ניתוח-על של מחקרי למידה מקוונים שנראה כי הם מאשרים שעירוב בין זמן המורה פנים אל פנים ותכנית לימודים מקוונת ייצרו תוצאות טובות יותר מאשר הוראה פנים מול פנים בלבד או למידה מקוונת בלבד, לפי סוזן פטריק (Susan Patrick), ראש הארגון International Association for K-12 Online Learning (iNACOL).

עבור תלמידים חדורי מוטיבציה בלבד?

המבקרים טוענים שבעוד תכניות מקוונות עשויות לפעול היטב עבור בעלי הישגים גבוהים החדורים מוטיבציה, הן לא בהכרח טובות עבור תלמידים צעירים יותר שאינם כל כך חדורי מוטיבציה או חסרים את המיומנויות של ניהול זמן שיש לתלמידים מבוגרים יותר. המבקרים מציינים שניתוח העל של מחלקת החינוך התרכז במחקרים של למידה מקוונת במכללות ובאוניברסיטאות פשוט משום שקיימים מחקרים מעטים כל כך לגבי תלמידים במערכת ההשכלה היסודית והתיכונית.

"לכיוון הזה אנחנו מובילים"

משום שלמידה מקוונת וביה"ס המשלב סוגים שונים של ערוצי למידה ותצורות למידה הם חדשים, קיים מחקר מועט המציג את האפקטיביות שלהם. ואפילו התומכים בנושא חוששים שהצמיחה מותירה מאחור את יכולתם של קובעי המדיניות להבטיח שכל התכניות הן בעלות איכות גבוהה, עונות סטנדרטים מרכזיים לאומיים ומדינתיים, עברו ביקורת כיאות, ובעלי אחריות לתוצאות של התלמיד. 


אולם אף על פי שקבלת רישיון לתוכנה מקוונת הוא יקר, חלק מבתי הספר המשלבים סוגים שונים של ערוצי למידה ותצורות למידה פחות יקרים מבתי הספר המסורתיים-מאחר ובבתי ספר אלה דרושים פחות מורים ולכן ההוצאות של בית הספר קטנות יותר.

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya